07. oktober 2011 - 21:32 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Utrolig langsom helt ny Notebook

Hej

Jeg har lige købt en ny Lenovo G560 Notebook.
Fra fabrikkens side var der 2GB. RAM i, og da jeg fik den satte jeg selv 4 GB. RAM i, så den nu har 6 GB.
Den kører Windows 7 64bit version, som var forinstalleret.

Problemet er at den er så utrolig langsom. Opstarten er rigtig rigtig langsom - det er én ting. Men alt jeg foretager mig tager bare laaang tid. Hvis jeg trykker på Firefox, tager det 5-7 sek. før der sker noget. Jeg ville afinstallere Microsoft Office pakken, og hver enkelte sprogpakke tog ca. 10 minutter fra jeg trykkede "Fjern" i kontrol, til det var afinstalleret. I de 8 minutter stod der bare "Forbereder fjernelse".

Når jeg trykker på en ny fane i Firefox, tager det også rigtig lang tid før der sker noget. Kort sagt går alt rigtig langsom, og i Slow Motion i forhold til min gamle Medion Notebook, med Windows XP.

Jeg har installeret et program der hedder RamRush, i håb om at det skulle hjælpe. Den frigjorde en masse RAM, men kan ikke mærke forskel.

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede pstidsen Novice
07. oktober 2011 - 22:01 #1
tilbage i forretningen! En ny pc skal køre!
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. oktober 2011 - 23:01 #2
Måske vi lige kunne få oplyst hvordan den kører med de 2 gb fra fabrikken / de 4 gb du selv har købt.

Har du afprøvet dette?
07. oktober 2011 - 23:07 #3
Nej det har jeg ikke prøvet. Havde ikke regnet med at det kunne gå langsommere med flere RAM, men det kan vel også være dem der er en fejl i?

Det vil jeg lige prøve!
07. oktober 2011 - 23:36 #4
Nu har jeg taget de ekstra 4 GB. RAM ud, så der kun er de 2 fra fabrikkens side. Der er ingen forskel, det kører hverken hurtigere eller langsommere end før. Dvs. den kører stadig meget langsom :)
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2011 - 07:22 #5
lav en test af den med burn in test

bare sæt en tilfældig cd i drevet

http://www.passmark.com/products/bit.htm

m.v.h
Avatar billede teknik Juniormester
08. oktober 2011 - 08:52 #6
Har du installeret anden software, fx. antivirus?
08. oktober 2011 - 09:56 #7
Jeg har installeret AVG Antivirus, ArtWeaver og RAMRush... det er vidst det.

Nu har jeg kørt sådan en BurnInTest.
Jeg satte en DVD Film i drevet.
Den kører testen i 15 minutter, men siger så fejl. Forstår ikke hvorfor!?

Her er 2 screenshots:
http://imageshack.us/photo/my-images/62/39350489.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/221/55158719.jpg/

Bare det at lave disse to screenshots var ved at kokse for computereen , da Artweaver skulle åbnes.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2011 - 11:16 #8
optical disk f
hvad er det for noget - det er en fejl på den i hvert fald sådan skal du læse det

er det dream tolls du har inde
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2011 - 11:34 #9
Når du opstarter pc er der så billede af en cd skive der blinker ved siden af cursor?
Kunne måske være at dit cd/dvd drev ikke er i orden.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2011 - 11:36 #10
Min svover har en stationær hvor der er to drev i. Og han klagede over opstarttid som du også gør. Her viste det sig at Windows ikke i opstarten ikke rigtig kunne få kontakt til dette da det var defekt. Når kablet bagpå blev pillet af så kom der fart på igen.
08. oktober 2011 - 23:19 #11
Dream tolls, det ved jeg ikke hvad det er.
Der er ingen cd-skive ved siden af cursoren ved opstart.

Hvis jeg sætter en DVD Film i cd-drevet kan den ikke læse disken.
Sætter jeg en DC-ROM i drevet ser det umiddelbart ud til at fungere fint.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2011 - 23:58 #12
Dream tolls...

Jeg tror der skulle stå Daemon Tools...
09. oktober 2011 - 00:17 #13
Nåå.... Daemon Tools kender jeg.
Har ikke brugt det i mange år, og på denne computer har det ikke været installeret.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2011 - 07:42 #14
så er det dit drev der er en fejl på

før i tiden fandt man ny firmware og opdaterede det

men det er der ikke mnage der gør mere
man køber et nyt fordi de er billige

det enste du skal se er om det er et SATA drev eller et IDE drev du hasr i

SATA

de kan være sorte ledningerne
http://www.google.dk/imgres?q=sata+stik&um=1&hl=da&sa=N&biw=1410&bih=721&tbm=isch&tbnid=A0IlpNmTk_ptjM:&imgrefurl=http://newz.dk/stroem-via-esata-snart-en-realitet&docid=RSVES7tcBqa9lM&w=400&h=400&ei=_zORTqeFOOfb4QShmdHJAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=179&vpy=153&dur=281&hovh=225&hovw=225&tx=156&ty=125&page=1&tbnh=146&tbnw=146&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:0,s:0

ide

http://www.google.dk/imgres?q=ide+stik&um=1&hl=da&biw=1410&bih=721&tbm=isch&tbnid=Xew0Y7nlhotX4M:&imgrefurl=http://www.compumail.dk/varegruppe%3FtabType%3Dall%26gruppe_id%3D25%26ID%3D468&docid=ozVxENtJXHVUGM&w=450&h=450&ei=NzSRTvyZJYmL4gSay9HgAQ&zoom=1&iact=rc&dur=316&page=1&tbnh=155&tbnw=155&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=85&ty=82

det skal du vide inden du køber

tag strømmen fra pc og rør en jordbunden radiator (statisk elektricitet)
tag siden af maskinen og tag strm fra drevet og data stik
sæt det nye i og sæt strøm til og start den op og så er det nye drev klar til brug
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2011 - 07:53 #15
ja overså lige det skal være til nootebok så glem link 14

skift drevet ud

hvis du aldrig har prøvet at skifte sådan et bør du nok overveje at gå til en prof.

http://www.pricerunner.dk/cl/27/Baerbare?search=lenovo%20g560

http://shop.lenovo.com/ISS_Static/WW/EMEA/merchandising/pdf/en/G560_DS_18JAN2010_engl.pdf

her er til en toshiba
http://www.youtube.com/watch?v=3Nj_sizEBw8

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2011 - 07:56 #16
Øhh treatmenice.
Det er en lille Lenovo notebook der er tale om her.
Og han skal da slet ikke gøre noget som helst andet end at levere den retur til der hvor den er købt. Den er spritny og der er garanti, så hvorfor rode med den selv og risikere at garanti bortfalder.
Og gjorde man det, så var det at afmontere cd rom drevet og se om det ændrer på opstarten
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2011 - 08:17 #17
Okay du opdagede det selv.
09. oktober 2011 - 11:06 #18
Nu har jeg prøvet at sætte de 4 GB. RAM i, igen og lige umiddelbart synes jeg den virker noget langsommere med 6 GB. i, end med 2.

De skulle nu hedde det samme, de 2 er bare fra Samsung, hvor de 4 jeg selv har købt er fra Kingston.

Men under alle omstændigheder er garantien vel væk, eftersom jeg har haft den åbnet for at sætte RAM i.
09. oktober 2011 - 11:40 #19
Med de 6 GB. RAM, og en CD-ROm i stedet for en DVD, har jeg kørt endnu en test i BurnInTest programmet.

Denne gang siger den PASSED, og ikke FAIL.

Screenshot:
http://imageshack.us/photo/my-images/43/unled2mj.jpg/
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2011 - 13:27 #20
nu er det aldrig godt at blande forskelleige ram typer

hold dig til et mærke så er du ret sikker
det kunne jo være noget så banalt at de ikke kører så godt sammen

har du testet de ram du har i den for fejl

du kan enten bruge ultimate boot cd eller hirens til at gøre det med
tror ikke selv rigtigt på det da burn in test ikke viser noget
men bare for at udelukke

de ligger som iso fil du skal brænde ud på skive
http://www.ultimatebootcd.com/

hirens skal på dvd

http://www.hiren.info/pages/bootcd

men er den stadig langsom

test den også her men det går mere på graffikkort og så videre men man kan aldrig være helt sikker

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

m.v.h
09. oktober 2011 - 14:56 #21
Har prøvet at sætte en ny DVD i, og nu virker det fint. Den afspiller filmen.

Har prøvet at køre med både mine Samsung RAM (2GB.) og Kingston (4GB.) samtidig. Kun køre med mine Kingston RAM, og kun køre med mine Samsung RAM.

Egentlig virker det som om at det går hurtigst når jeg kun kører med mine Samsung 2GB. RAM der sad i da jeg fik den. Ved ikke helt hvordan det kan passe?

Her går det dog stadig for langsomt synes jeg. I hvert fald langsommere end min gamle Medion fra ALDI med Windows Vista, som jeg netop lige har udskiftet med denne Lenovo.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 07:45 #22
kunne tyde på den skal have de samme ram for at virke
men man skal opdatere sin bios hvis den driller med genkendelse af ram
det er den der styrer alt hardware i den

men hus - DET ER ALTID PÅ EGET ANSVAR

http://consumersupport.lenovo.com/au/en/DriversDownLoads/APR_Driver_List.aspx?CategoryID=67873&OS=0

de skulle ligge her hvis eksperten viser den korrekt

men husk eget ansvar - er du usikker gå til en prof.

http://consumersupport.lenovo.com/au/en/DriversDownLoads/APR_Driver_List.aspx?CategoryID=67873&OS=0

m.v.h
15. oktober 2011 - 13:30 #23
Er ret sikker på at det var fordi de 2 slags RAM ikke kunne sammen.

Da jeg havde gendannet, og kun havde de 4 GB. RAM i, kørte den egentlig ganske fint :o)

Tusind tak for hjælpen, vil du ligge et svar treatmenice??
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2011 - 14:45 #24
ok
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 15:03 #25
Undskyld men var det ikke det jeg pointerede i #2?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 15:03 #26
Pointerede er forkert ordvalg ...
Foreslog er vist bedre...
16. oktober 2011 - 16:46 #27
Jo det var da så, kan du så ikke også ligge et svar?
Og tak :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. oktober 2011 - 17:16 #28
Ok