Avatar billede bjering Nybegynder
09. oktober 2011 - 21:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Speciel plakat som et vindue

Hej Eksperter.

Søger noget, ved faktisk ikke engang om det eksisterer, men en plakat'ish noget, der kan gå hele vejen rundt i mit værelse.

Naturagtig, og som ligner et "vindue", i noget alá 10m lang X 50 cm høj, som en rulle tapet, bare som en slags "plakat" som går hele vejen rundt om værelset (ikke hele væg, kun eg. 50 cm af højden).

Skal sidde midt på væggen, og så den f.eks tapes på, så der ser ud som et "sci-fi" vindue man kigger ud af hele vejen rundt langs vægen.

Nogen der ved hvor man kan få sådan noget ? eller om man overhovedet kan få sådan noget ?
Avatar billede bjering Nybegynder
09. oktober 2011 - 21:29 #1
Ide'en er, når man f.eks kigger på min væg, ser det ud som om man f.eks kigger ud gennem en smal vindue som kører hele vejen rundt langs vægen, ud på f.eks et måne landskab, eller f.eks en jungle skov eller noget.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2011 - 08:53 #2
Det du leder efter kaldes en "Bord" (med D´et udtalt og ikke stumt). Det er i kategorien tapet, og er desværre stort set umuligt at søge efter på nettet, da "tapet bord" rimer på "bord" varianten med stumt D :-)

Jeg er iøvrigt ikke helt sikker, da en bord plejer at være noget lavere - eks. http://www.unisport.dk/Produkt/kategori/1912/id/73874/Manchester_United_Tapet_Bord.html

Men man skal altså ud og søge blandt tapet og bord...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2011 - 09:00 #3
...kan ske borD er det engelske udtryk... - jeg kan se det staves med T her: http://tapetshop.dk/shop/trend-border-natur-353p.html

..Men det er stadig ikke den rette højde - der er på ovenstående side lidt muligheder under "Fototapet", bare slet ikke i den længde du ønsker...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2011 - 09:02 #4
...Men hvis du selv har et motiv, kan de trykke det for dig: http://tapetshop.dk/shop/tapet-med-dit-265p.html
Avatar billede bjering Nybegynder
10. oktober 2011 - 10:05 #5
Underlig navn :O
Perfekt, skriv et svar, point er dine :)
Avatar billede Wally73 Mester
10. oktober 2011 - 10:06 #6
Det hedder ikke et Bord, men Board.
Det danske udtryk er vist mere fotostater,

http://www.tapetforum.dk/?gclid=CMDivO3T3asCFcdzmAodKSFCPg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2011 - 10:33 #7
Jeg er ikke helt overbevist - Board kan jeg ikke finde praktisk anvendt på nogle sider, bort set fra sider hvor folk spørger til "bord/bort/board"er.

ordbogen.com kender heller ikke ordet, hvor imod bort bliver angivet som "kantbånd", "pyntebånd".

En egentlig ordbogsbeskrivelse af "en stribe vandret tapet", og dermed det korrekte ord, kan jeg ikke finde. Og dermed er det jo også praktisk umuligt at søge det rette på nettet, når ikke engang forhandlerne er enige :-/

Men du har ret i at det nok nærmere er er "Fotostat" som Bjering leder efter, og som vi har fundet. En Bord/bort/board er jo relativ lav i højddn...
Avatar billede Wally73 Mester
10. oktober 2011 - 11:46 #8
Trykkerbranchen er bare lidt international, ligesom resten af Danmark. :)

Board betyder egentligt bare plade på engelsk og det benyttes så i betegnelsen  bill board til større plakater.
Avatar billede bjering Nybegynder
17. oktober 2011 - 13:55 #9
Det skal ikke være et fuld vægs plakat som fotostat jo er.
Board er mere sandsynlig, desværre er den knap så høj som jeg gerne ville have den burde/skulle være, men længden og ide'en passer mere på Board en fotostat.
Avatar billede netatapa Nybegynder
13. april 2012 - 18:28 #10
Printing-1 er kendt for et fleksibelt udvalg af formater, eksempelvis digitale formater op til 6m x 0,5 cm og op til 6m x 1,5 m: http://printing-1.dk/plakat/