Avatar billede Jillybilly Nybegynder
12. oktober 2011 - 09:25 Der er 5 kommentarer

Formatering til tal

Hej

Jeg har en csv-fil, som jeg åbner med Excel. I filen er der en kolonne med tal, som dog ikke er formateret som tal (dvs jeg kan fx ikke bruge dem i udregninger).
Jeg har brug for at tallene i denne kolonne "opfører" sig som tal, men aner ikke hvordan jeg skal få dem til det.

Tallene har følgende format 202.47 (tohundredeogtokommasyvogfyrre)og er som udgangspunkt venstrejusteret.

Jeg har forsøgt følgende:
- i forbindelse med indlæsningen af filen har jeg valgt anvaceret indlæsning af kolonnen og forsøgt med alle mulige kombinationer af decimal- og tusindtalsseparator.

- jeg har efter indlæsning brugt "formater celler" og været alle muligheder igennem.

- jeg har brugt formatpenslen for at kopiere formatet fra en velfungerende celle til cellerne i kolonnen.

Vil være meget taknemmelig, hvis nogen kan hjælpe.

VH Mads
Avatar billede finb Ekspert
12. oktober 2011 - 09:59 #1
Er det et punktum, og ikke et komma ?
Hvis ja, så søg-erstat.
Avatar billede iver_mo Nybegynder
12. oktober 2011 - 10:56 #2
Lad os sige at du har dine "247.31" tal i kolonne A. Indsæt følgende i celle B1:

=UDSKIFT(A1;".";",")*1

Træk herefter celle B1 hele vejen ned til hvor dine tal i kolonne A slutter.

Alle tal fra kolonne A vil nu stå i kolonne B og være klar til brug.
Avatar billede Jillybilly Nybegynder
12. oktober 2011 - 12:09 #3
Perfekt svar #1 - Nu er spørgsmålet bare, hvordan jeg giver dig pointene?
Avatar billede Jillybilly Nybegynder
12. oktober 2011 - 12:10 #4
Jeg har kun mulighed for at give pointene til svar nummer 2...
Avatar billede iver_mo Nybegynder
13. oktober 2011 - 01:57 #5
Du kan give ham pointene når han smider et svar og ikke en kommentar. Bare ignorer muligheden for at give mig dem. Han giver nok snart et svar og så kan du give ham pointene :-)