Avatar billede hamann4242 Nybegynder
13. oktober 2011 - 20:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Bærbar til reparation i over 5 uger.

For 5½ uge siden afleverede jeg en medion bærbar i aldi som skulle til reparation.

Jeg har endnu ikke fået den, fordi at enten medion eller dpd har lavet lort i den.

Hvornår har jeg krav på at få mine penge tilbage fra aldi? Altså er der en grænse for hvor lang tid et produkt kan være til reparation?
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. oktober 2011 - 20:52 #1
Ring til dem og få en konkret status. Altså hvor NØJAGTIGT er den, og hvor længe skal du forvente at vente endnu. Hvis de ikke kan svare på det, så kan du begynde at se på at få refunderet pengene.

Hvor gammel er den? altså hvornår købte du den?
Avatar billede pstidsen Novice
13. oktober 2011 - 20:53 #2
enten medion eller dpd har lavet lort i den.
???

Har du ikke snakket med medion eller aldi?
Avatar billede hamann4242 Nybegynder
13. oktober 2011 - 20:56 #3
Jeg har fået tracking nr. Og den har været på dpd's depot i taastrup siden . 28. september.

Jeg har ringet til både dpd og medion adskillige gange. Og medion har da også lovet mig hver gang at tage kontakt til dpd.

Via mit tracking nr kan jeg se at efter den ankom til depotet har den aldrig været til omdeling eller noget. Og jeg får at vide af begge parter at de vil sende mig en mail når de finder ud af noget. Men har ikke fået noget konkret svar endnu. Og nu siger medion at de vil sende en tro- og loveerklæring til mig.

Men vi er da enige om at det er aldi som skal stå til regnskab over for mig, ikk?
Avatar billede Wally73 Mester
13. oktober 2011 - 20:59 #4
Yup, det er Aldi, der har problemet.

Prøv evt. at kontakte forbrugerhotlinjen i højre side af www.forbrug.dk.
Når de kommer ind i sagen så sker der som regel noget MEGET hurtigt.
Avatar billede hamann4242 Nybegynder
13. oktober 2011 - 21:01 #5
Jeg tager lige ned i aldi igen imorgen, inden jeg kontakter forbrugerrådet.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2011 - 21:02 #6
Avatar billede pstidsen Novice
13. oktober 2011 - 21:04 #7
Korrekt link: http://www.forbrug.dk/
Avatar billede hamann4242 Nybegynder
13. oktober 2011 - 21:07 #8
Tak for hjælpen
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. oktober 2011 - 21:22 #9
Hvis du har et track and trace nummer, så ring dog til DPD på telefon 70 10 05 10 mellem 8 og 15, og bed dem få fingeren ud og levere din pakke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2011 - 21:35 #10
Det er Aldi der skal ringe.
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. oktober 2011 - 21:59 #11
Men de gør de ikke - derfor kan han godt tillade sig at være lidt proaktiv selv, i stedet for at sidde på sine egne hænder og vente på andre gør det for ham, selv om de skal gøre det.
Avatar billede hamann4242 Nybegynder
13. oktober 2011 - 22:02 #12
vistodk


Som jeg har skrevet tidligere. Jeg har ringet til dpd flere gange og de har lovet at sende mig email når de fandt ud af noget, og har ikke fået en skid.
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. oktober 2011 - 08:20 #13
Du skal ikke lade dem "få lov til at ringe tilbage". Hvis den person du får fat i ikke kan tage beslutningen, så må de sende dig videre til en der kan.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2011 - 19:00 #14
Det er ikke ham der skal ordne sagerne.
Det er Aldi.

Måden du gør nu, er at du kontakter Aldi med dine beviser (du kan se den står på dpd's depot i Tåstrup) og fortæller dem at de har 7 dage til at fremskaffe maskinen ellers vil du gå til forbrugerklagenævnet, med mindre de lader handlen gå tilbage.

At kunden selv blander sig er aldrig   godt!
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. oktober 2011 - 22:25 #15
john_stigers
Jeg er sku godt klar over at i en ideel verden hvor de forskellige parter gør hvad de skal, der SKAL han ikke gøre det. Men det GØR de jo ikke i dette tilfælde. Derfor er han nød til at være proaktiv selv.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester