Avatar billede empty Nybegynder
13. oktober 2011 - 22:05 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

HDMI vs DVI

Er der nogen billedkvalitetsmæssig grund til at vælge den ene forbindelsesmulighed over den anden?

De nye 120hz skærme, kan de køre 120hz både gennem hdmi og dual-link dvi?

Hvis man bruger HDMI til en monitor med højttalere, er det så gpu'en der bliver brugt og bundkortets lydchip laver intet?
Avatar billede juleulven Nybegynder
13. oktober 2011 - 22:42 #1
HDMI og DVI leverer samme billedmæssige kvalitet... HDMI overlever dog også LYD i samme kabel. Det gør DVI ikke.

men hvis ellers vi snakker DVI-D og ikke DVI-A er de rent "visuelt" identisk...

læs mere her: http://www.abccables.com/info-dvi-hdmi.html
Avatar billede Maako Nybegynder
14. oktober 2011 - 04:56 #2
Tak for at stille spørgsmålet; for så har jeg noget at undersøge.

DVI og HDMI er næsten ens.

DVI: Fordele ved DVI er at det har analog kanaler, så med en adapter/converter kan man stadig bruge VGA stikket.
DVI er ikke lavet til at sende lyd igennem, men med en converter fra HDMI kan kablet håntere lyd signaler ved at bruge analog kanalerne.

HDMI: Fordele ved HDMI er at det har en dedikeret lyd kanal OG Internet kanal. "it's said hdmi 1.4 has bandwidth for 4k rez and dvi dual link can only do 2k"(Dette citat er jeg ikke sikker på stemmer).

DisplayPort: Det næste standard, som kan køre med Fiber.

Fandt denne artikel som er god og rig med information:
http://www.techradar.com/news/computing/hdmi-vs-displayport-which-is-best--922876?artc_pg=2

Dit spørgsmål til hvilket lydkort der bliver brugt bliver besvaret i denne tråd, og hvordan du bruger det ene eller det andet:
http://www.computerforum.com/164314-sound-over-hdmi-gpu.html
Avatar billede empty Nybegynder
14. oktober 2011 - 11:37 #3
Takker for svarene. Har ikke brugt eksperten i 100 år så ved ikke lige hvordan man giver pointene?
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. oktober 2011 - 17:15 #4
DVI har ikke ALTID analogt signal.. du kan få DVi i 3 standarder.
DVI-A (ren analog)
DVI-D (ren digital)
DVI-I (kombi analog/dialog)

@Empty:  Hvis du nu vil give point til et forum medlem skal du bede dem om, at lægge et "svar".

Når det er gjort kan du sætte fluben i og fordele point til enten en eller flere brugere. Du kan også vælge at autofordele point imellem flere eller differenciere point...
Avatar billede empty Nybegynder
11. januar 2012 - 14:09 #5
Hejsa, hvis I lige gider lave nogle svar så I kan få point og jeg kan få lukket tråden. Giver det lige en uge.
Avatar billede juleulven Nybegynder
11. januar 2012 - 17:10 #6
done
Avatar billede Maako Nybegynder
12. januar 2012 - 01:53 #7
Og et svar herfra :)