Avatar billede kenz_aps Nybegynder
19. oktober 2011 - 22:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

er denne psu tilstrækkelig?

(100 point grundet de mange spørgsmål, ikke sværhedsgrad.)

Er det muligt at drive en i5 2500k med et stabilt oc på 4,5Ghz, og et gtx 580 stabilt ved en 850w modulær psu?

Hvad hvis jeg overvejer 580'eren i SLI, vil 850w stadig ikke være rigeligt?

Hvordan udregner jeg totale strømforbrug ud fra samtlige energikrævende komponenter?

Hvor meget kan jeg forvente at kunne trække ud af at overclocke et MSI gtx 580 twin frozr II oc kort, og stadig køre stabilt uden drops etc?

Hvor meget kan man forvente at overclocking afkorter af eksempelvis et gpu og cpus levetid? sådan ca.

Håber på hjælp fra kompetente mennesker :-)
Avatar billede Blandy Praktikant
20. oktober 2011 - 10:15 #1
Hvis man kigger på de anbefalede strømkrav til et tilsvarende grafikkort som du nævner (GTX 580), så skal du bruge 600 Watt bare til grafikkortet.Og skal du kører sli med den model skal du nok som minimum have 1 kilowatt strømforsyning. Og det er nok ikke engang nok.

Din cpu har et strømkrav på de 100 wat. Så du skal noget op i strømtilførsel for at det dækker behovet.
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
21. oktober 2011 - 09:51 #2
SLI har ingen interesse, vil kune have ét high end kort. Er 850w så ikke mere end rigeligt til et oc 4,5ghz i5 2500k og en lille smule oc msi gtx 580'er? Hvor mange watt sluger resten af systemet?
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
07. december 2011 - 11:11 #3
Du kan bruge den her :)

http://www.thermaltake.outervision.com/

Men ja hvis du ikke går SLI er det nok. Hvis du gør vil jeg tror du kan op og have fat i en 1000W

Vinkel
Avatar billede Tylon_Foxx Nybegynder
30. januar 2012 - 09:41 #4
en 850 watter kan sagtens trække setuppet, i al fald hvis den er fra et ordentligt mærke (Energon og LC-power skal man generelt holde sig fra).

Jeg kan persoligt anbefale Corsairs og en del af Cooler Masters udvalg på det punkt.

Overclocking af grafikkort er sjældent noget der giver mærkbare resultater, for det meste giver det max. 5 fps mere i dine spil medmindre du kaster dig ud i custom kølere og voltmods

Levetiden på CPUere og GPUere afhænger af hvor meget du overclocker den givne komponent. Langt de fleste CPUere i dag er lavet til som minimum at kunne klare 25-30% ekstra belastning ift. hvad den er lavet til, derover vil man på længere sigt have problemer med at komponentens interne baner degraderer... kort sagt komponenten brænder sig selv meget langsomt af (som regel over et par år)

Komponentens gennemsnitstemperaturer er også vigtig... Både CPUere og GPUere er rated til en temperatur der er "safe"... Under denne temperatur skal der ikke være problemer med komponenten, og dens interne baner må ikke degradere. En kold CPU er derfor en glad CPU :)