Avatar billede smasherdk Novice
20. oktober 2011 - 09:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lydstøj fra overvågningskamera

Jeg har via et overvågningskamera optaget nogle videoklip. Men den indbyggede mikrofon er åbenbart ikke så god.

Der skal skrues virkelig højt op for lyden på pc ved afspilning af mp4 filen.

Og derfor er der også en masse støj, så det mere eller mindre er umuligt at høre meget andet end brummen og støj.

Kan det lade sig gøre at få fjernet noget af det støj, så man kan høre det man burde høre på optagelsen?
Uden at skulle ud i nogle rigtige programmer, som f.eks Sony Vegas.
Avatar billede foodear Praktikant
20. oktober 2011 - 10:15 #1
Du kan i Audacity lydredigeringsprogrammet definere og fjerne støj.

http://audacity.sourceforge.net/

og en manual

http://audacity.sourceforge.net/help/documentation
Avatar billede smasherdk Novice
20. oktober 2011 - 11:05 #2
Det prøver jeg lige at lege lidt med... Skal nok vende tilbage senere.

Så du får tak indtil videre :)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 12:26 #3
Brummen kan være en løs forbindelse, evt. skærmen i lydkablet der ikke har ordenlig kontakt, det giver de symptomer du beskriver, lav lydstyrke og brummen.

Det kan også være forstyrrelser fra andet elektronik/uskærmede kabler i nærheden.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 12:31 #4
Der røg lige en del af teksten, prøver igen.

Det kan være lydkablet der ikke har ordentlig forbindelse, eller at der er andre støjkilder i nærheden som elektronik eller EL-kabler (ikke godt afskærmede).

Lydkablet(mikrofon) der kan være en løs forbindelse eller en koldlodning, hvor skærmen ikke har ordentlig kontakt til kameraet.
Det giver de symptomer du har beskrevet, som lav lyd og brummen.
Avatar billede smasherdk Novice
20. oktober 2011 - 12:37 #5
Tror bare det er et dårligt kamera generelt, ikke helt nyt :
http://homesupport.cisco.com/en-us/wireless/lbc/WVC54GCA

Det lykkedes mig at fjerne det meste støj... forhøje lydstyrken, og fjerne lidt støj igen, men kan stadig ikke høre hvad der bliver sagt.

Der har nok været for stor afstand. For når jeg har testet kameraet, synes jeg lyden var okay.

Men audacity ser ud til at gøre det fint. Så giver point ud.
Og så må jeg prøve at flytte kameraet lidt tættere på.
Avatar billede foodear Praktikant
21. oktober 2011 - 08:37 #6
Jamen så får du svar her :-)