Avatar billede Vandreren Novice
20. oktober 2011 - 18:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MYTheftProtection

Jeg har læst lidt om MYTheftProtection.

Produktet er kort beskrevet hos expert.dk.
http://www.expert.dk/da/Computer/software/msc/msc_my_theft_protection_2010/5060230941615.aspx

I en artikel skriver Janus Nielsen, at programmet beskytter mod superhackere.
http://www.altomdata.dk/superhackerne-truer

Men jeg er stadig i tvivl om, hvor nyttigt produktet er. Er der en ekspert, som kan besvare følgende spørgsmål om MYTheftProtection:

1. Hvordan virker programmet?

2. Hvad og  beskytter det imod?
Avatar billede Blueeyez Mester
20. oktober 2011 - 18:18 #1
Altså umiddelbart vil jeg sige det mere er den del med gps der interessere mig, men jeg kender så allerede et alternativ der beskytter din pc, hvis nogen skulle stjæle den.. (Du skal dog ikke have kode mm på din pc) for så vil vedkommende nok formatere den til en start, programmet jeg hentyder til hedder Prey og fungerer på den måde at hvis den bliver stjålet så kan du på en hjemmeside trykke ind at den er stjålet og så vil programmet så snart det får internet sende signal og så ved du præcist hvor den er..

software der kan beskytte dig mod hackere er efter min mening vås.. hvis en super hacker vil hacke dig så sker det os..
Avatar billede Vandreren Novice
30. oktober 2011 - 15:11 #2
Du berører flere væsentlige punkter, Blueeyez. Måske kan du af- eller bekræfte min opfattelse af programmets funktionalitet?

Som jeg har forstået det, så virker sporingsfunktionen kun når følgende kriterier er opfyldt:

1. Computeren skal være tændt.
2. Computeren skal være forbundet til Internettet.
3. En bruger skal være logget ind.

Dertil kommer kriterier om, at tyven eller hælervarekøberen ikke skal ændre noget på systemet ved f.eks. at formatere harddisken; at gendanne systemet til fabrikstilstand; at boote på en live-cd og fjerne MYTheftProtection; at ophugge computeren for at sælge den i løsdele.

Hvis det er korrekt forstået, så er MYTheftProtection kun anvendeligt i de situationer hvor min computer bliver stjålet af tyve eller solgt videre til hælervarekøbere, som absolut ikke har forstand på computere.

Efter min vurdering skal man være meget heldig, for at alle de kriterier bliver opfyldt på én gang. Jeg er usikker på, hvordan man skal udregne sandsynligheden for det lykketræf, men umiddelbart vurderer jeg det til at være urealistisk.

PS. Alene udtrykket "superhacker" lyder som noget fra en dårlig Hollywoodfilm, men det meste af Janus Nielsens artikel handler også netop om film.
Avatar billede Vandreren Novice
30. oktober 2011 - 15:13 #3
Jeg vil lige fremhæve et af de vidneudsagn fra tilfredse brugere, man kan finde på producentens hjemmeside:

En dag kunne jeg ikke finde min notesbog. Via MYTheftProtection manager var jeg i stand til at finde den's geografiske placering på Google Maps. (Jeg havde glemt den i en af mine klienters hus)
Bert de Lange, 39, Brussels

http://secure.mysecuritycenter.com/testimonials-popup.php?ajax&lang=da&tab_content

Bortset fra den uelegante maskinoversættelse, denne kunde fra Brussel fik sin "notesbog" igen pga. dette vidunderprogram. Åbenbart var batteriet fuldt opladt, computeren var ikke gået i dvale, og samtidig havde den netforbindelse. Det er måske ikke i sig selv usandsynligt. Men hvis det virkelig er en af de bedste succeshistorier fra MYTheftProtection-brugerne, så er det spild af penge. Jeg mener: Hvis 39årige Bert de Lange og klienten har en noget ledes god forretningsforbindelse, ville klienten så ikke minde Bert de Lange om at står en han har glemt en "notesbog"?

Salgsteksten er endnu bedre:

12,000 laptop computers get lost per week in US airports.
Only 33% of lost laptop computers in airports lost & found departments are re-claimed.

http://www.mysecuritycenter.com/en/products/my-theft-protection

Hvordan i alverden skal MYTheftProtection kunne hjælpe med at finde slukkede laptops i depoter hos ‘Lost and Found'-afdelinger i lufthavne?

Gad vide om det virkelig giver flere kunder i butikken at benytte sig af salgskampagner med skræmmende og udokumenterede statistikker. Den slags skræmmekampagner fortæller jo absolut intet om programmets funktionalitet; det er mest af alt en paranoid afledningsmanøvre. Det er trist hvis den slags virker.
Avatar billede Blueeyez Mester
30. oktober 2011 - 17:37 #4
#2 Jeg kan bekræfte følgende, men det er os derfor jeg hentyder til gratis løsningen: Prey, som gør nøjagtigt det samme, dog hvis den bliver ståjlet, og tyven eller kunden tænder for pcen og ikke selv får den på net, så vil programmet forsøge at få pcen på et wifi netværk, jeg har i år læst om en hvor følgende skete og grundet preys måde at virke så fandt han sin bærbar.. oddsne er ikke store hvis en person ved hvordan man behandler en pc med sporingssoftware, men det er jo det samme princip med biler, møbler eller andre genstande som har sporings hardware/software i sig.. eneste jeg kan sige skuffer  mig må være at prey ikke kan fungere når pcen er slukket via bios batteriet xD.. hvis så ville du have den absolutte sikkerhed!

altså definationen af en superhacker er jo svær, for hvad er en super hacker? Er det en Sylvester Stallone klædt ud som Rambo eller er det en Steven Segal på nye eventyre.. den ene er mere realistisk end den anden, men begge er urealistiske og det er en superhacker nu også.. måden de skriver det på i programmet vil jeg påpege er misvisende.. Hvis man skulle blive hacket og man ser det, så bør man omgående kontakte sin internet udbyder, man bør også tjekke sin router og se om nogen har benyttet dens trådløse hvis det er det eller en anden lokal pc på netværket..
Avatar billede Vandreren Novice
02. november 2011 - 13:57 #5
Vi lader til at være enige i vurderingen af programmet, teknologien og salgsteksten.

Et "sikkerheds"-program, der kun beskytter mod dumme tyve, er ikke i nærheden af at have en værdi af kr.249.00 + kr.19.99 hver eneste måned.

Prey (open source) afprøver jeg måske en dag ved lejlighed, selv om det også er rent softwarebaseret og derfor nemt kan fjernes fra computeren.

Janus Nielsens term "Superhacker" er vel mest et forsøg på at skræmme folk til at købe sig til tryghed. Det er almindeligt at sælgere forsøger at vække stærke, irrationelle følelser hos folk, for at få dem til at købe produkter, de under normale omstændigheder let kan gennemskue.

Tak for dine indlæg, Blueeyez. Læg venligst et svar. :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
02. november 2011 - 17:27 #6
#5 Jeg vil opfordre dig til og tjekke programmet prey ud, har selv afprøvet og var faktisk imporneret over det.. det kræver heller ikke rigtigt cpu eller ram og så er de trigtigt godt skjult :)