Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
26. oktober 2011 - 20:29 Der er 10 kommentarer

Hvordan formatere man sin bærbar?

Hvordan formatere man sin bærbar, jeg fik fornyligt en virus af min ven over skype lige pludselig virkede ingen ting mere...

Jeg vil virklig værdsætte jeres hjælp...

Windows 7 (købt med bærbaren)
Producent: PB Packard bell.
Model: easynote tk81
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2011 - 20:35 #1
Hvad med backup af personlige filer?
Når du starter din pc er der sadsynligvis på 1 ste optartbillede en guide til hvordan du kommer i recovery delen
Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
26. oktober 2011 - 20:39 #2
Jeg behøves ikke noget af alt det jeg har på min pc, og mener du lige når jeg får tændt min pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2011 - 20:44 #3
Ja det første billede du ser, der kan man gå ind i bios (setup) med en f taste og der skulle også være mulighed for at gå i recovery. På min HP maskine her er det F10, men det kan også være en anden kombination.
Har du ikke foruden dit dvd drev, 2 drev der hedder henholdsvis C drev (styresystem) og recovery eller backup D?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2011 - 20:45 #4
Normalt når man får en ny pc er det første man bliver bedt om at lave en backup dvd. Har du ikke modtaget denne besked?
Avatar billede perhol Seniormester
26. oktober 2011 - 21:22 #5
Oversat direkte fra den engelske version af din computers brugermanual.

Gendannelse fra harddisken under opstart

For at geninstallere Windows og al pre-installeret software og drivere:

1. Tænd for computeren, og tryk derefter Alt + F10 under opstart. Packard Bell Recovery Management åbnes.

2. Klik på Gendan system fra fabriksindstillingerne.

Forsigtig: Fortsættes processen vil alle filer på din harddisk blive slettet.

3. Klik på Næste. Din harddisk bliver genskabt til den originale tilstand. Denne proces vil tage flere minutter.
Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
26. oktober 2011 - 21:24 #6
Jo jeg har, men jeg gjorde det det ikke.
Men når jeg kommer ind i det der f10 (som er f2 ved mig)
Ved jeg ikke hvad jeg skal gøre
Avatar billede perhol Seniormester
26. oktober 2011 - 21:30 #7
På denne side kan du finde programmer, BIOS opdateringer, manualer og drivers til din computer:

http://www.packardbell.dk/pb/da/DK/content/download

Der dukker en lille rude op, vælg Notebook
Ny rude, vælg EasyNote
Ny rude, vælg EN TK81

Du får en række faner med downloads du kan vælge imellem
Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
26. oktober 2011 - 21:48 #8
Der skal vel komme en ting nede i bunden af min skærm når jeg starter den op?
Her der står der kun f2 og der er ikke nogen sammenhæng med formatering i den. Jeg har også prøvet systemgendannelse som ikke virkede
Avatar billede perhol Seniormester
26. oktober 2011 - 23:53 #9
Har du prøvet at bruge Recovery Management?

1. Start Windows
2. Tryk på Click Start, og derefter Alle programmer
3. Klik på mappen "Packard Bell" og derefter Packard Bell Recovery Management.

Der skulle her være en mulighed for at genskabe computeren til fabriksstandard.
Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
01. november 2011 - 07:22 #10
Undskyld jeg ikke har svaret jeg har bare nydt min pc:)
Tak for det det var åbenbart f10(man skulle holde den inde) :D

Tak virkelig!