Avatar billede locura Novice
27. oktober 2011 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt lydkort til HTPC

Hey,

Jeg har en HTPC med følgende bundkort

Gigabyte GA-MA78GM-S2H, som har følgende lydkort specs.

0.Realtek ALC889A codec
0.High Definition Audio
0.2/4/5.1/7.1-channel
0.Support for DTS (dts NEO:PC)
0.Support for S/PDIF In/Out 0.Support for CD In

Jeg er blevet i tvivl om jeg vil kunne få mærkbar bedre surround lyd ud af anlægget, ved at bygge et andet lydkort i, og i så fald hvilket?
Evt. et kort som kan sende signalet ukodet via S/PDIF, til reciveren, som så tager sig af kodningen?

Nogle gode forslag?
Avatar billede Blandy Praktikant
27. oktober 2011 - 13:39 #1
Hvordan vil du sende signalet udkodet til din reciever? Har selv spurgt til hvordan man gør det, for vil selv gerne have mit av systemt til at håndter dekodningen af lyden.

Men ingen har svaret mig på det.
Avatar billede locura Novice
27. oktober 2011 - 13:51 #2
Jeg evd at nogle lydkort kan sættes op til at sende de rå signal, det kan mit nyværrende lydkort desværre ikke..

Det er dog ikke et MUST for mig.
Avatar billede Blandy Praktikant
27. oktober 2011 - 14:44 #3
Hvor ser du henne om dit lyskort kan sende rå digital signal ud til dit av system?
Avatar billede locura Novice
27. oktober 2011 - 15:20 #4
Jeg går ud fra at det er en option for lydkort egenskaber. Eller opsættes i dit "audio manager" software..
Avatar billede locura Novice
04. november 2011 - 10:11 #5
Lukket