Avatar billede Apollon Nybegynder
30. oktober 2011 - 10:45 Der er 16 kommentarer

Windows stifinder genstarter hele tiden, W7

Hej.

Jeg købte en ny asus bærbar for 2 uger siden, men win7..

men den begyndte kort efter at lave fejl i stifinder ved at sige den ikke svarede og derefter genstarter stifnder.

problemet sker hver gang jeg prøver at komme in i mapper der er releteret til denne computer. nogen gange går der 20 sek andre 2 sek, før den holder op med at virke og genstarter.

har prøvet:

/chkdsk  (checkdesk)
CCleaner
Full antivirus scan
Diverese reprationer ifg. Microsoft support hjemmeside.
har uninstalled SP1 og geninstalleret den.
har prøvet at fjerne alle tilsluttede komponenter (usb etc)

det mærkelige er at jeg uden problemer kan spille, og bevære mig på mit skrivebord..  men kan ikke åbne mapper som billeder, musik, dokumenter, /C og /D drev.....  ret træls....

Har prøvet at se om jeg kunne få en fejl kode eller lignede men det virker ikke som om win7 vil give mig det :S

håber nogle kender problemet og ved hvad jeg kan gøre...
Eller bare har nogle gode ideér...

Mvh
en Desperat Holger
Avatar billede Apollon Nybegynder
30. oktober 2011 - 10:56 #1
ps. har prøvet at systemgendanne men har intet gendannelse punkt.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 11:33 #2
gå i kontrolpanel-løsningscenter-vedligeholdelse-vis oversigt over pålidelighed

her står hvad problemet skyldes og du kan sende dem til microsoft og håbe på de løser det hurtigt

m.v.h
Avatar billede learner Praktikant
21. december 2011 - 11:47 #3
Hej
Jeg oplever også dette problem med at Windows Stifinder pludselig genstarter, og dermed lukker den alt ned og starter på ny på skrivebordet. Min computer er en Asus med W7

jeg har muligvis fundet ud af at det sker når jeg har åbnet en mappe hvori der i en undermappe ligger en .avi eller .mpeg fil

efter jeg flyttede alle mine .avi og .mpeg filer til en seperat mappe, så forsvandt problemet. (jeg har i hvert fald ikke oplevet problemet siden)

Men jeg synes jo egentligt ikke at mit problem er løst, men nu kan jeg så bruge min computer igen. Hvis nogen herinde kender en 100% løsning af problemet, så hører jeg gerne fra Jer
Avatar billede learner Praktikant
21. december 2011 - 12:27 #4
hmm stadig ikke løst hos mig - den genstarter stadig når jeg åbner bestemte mapper med fx billedfiler
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 13:03 #5
ja den er mystisk og kender den godt men ikke lige løsningen

kontrolpanel-mappeindstilinger-vis-
træk skyderen i bund

se fetr der ikke er flueben i vis altid ikoner, aldrig minaturer
Avatar billede learner Praktikant
21. december 2011 - 14:02 #6
hej

tak for din besked

jeg har lige tjekket det du skriver om og dervar IKKE kryds i:
vis altid ikoner, aldrig minaturer

men nu prøver jeg så at sætte kryds og gemme det. håber måske det kan hjælpe...
Avatar billede learner Praktikant
21. december 2011 - 14:59 #7
hey jeg tror sørme at det virker nu :o)
efter jeg satte det kryds i "vis altid ikoner, aldrig minaturer"
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 07:23 #8
ja lad os nu se et stykke tid om det ER tilfældet

m.v.h
Avatar billede learner Praktikant
01. marts 2012 - 12:21 #9
det var IKKE tilfældet
jeg oplever stadig en mega irriterende og ubrugelig computer

hvad dælen skal jeg gøre

når jeg læser andre skriver at et reinstall af det hele ikke har hjulpet
Avatar billede learner Praktikant
01. marts 2012 - 12:27 #10
så ringede jeg til ASUS kundeservice IGEN

og denne gang havde de et forlag at jeg installerede dette https://www.asuswebstorage.com/navigate/downloads/#

blir så spændende om det løser mit problem så jeg endelig får en computer som virker. efter 6 måneder hvor den har fucked op hele tiden
Avatar billede learner Praktikant
01. marts 2012 - 12:55 #11
det virker tilsyneladendende
Avatar billede hawkpapa Juniormester
10. marts 2012 - 13:44 #12
@ learner, hvilken fil downloadede du fra asuswebstorage
Avatar billede learner Praktikant
12. marts 2012 - 11:27 #13
jeg installerede bare det web storage halløj (Sync Only) og så var alt i orden og virkede.... siden da har jeg ingen problemer haft overhovedet. ahhhhhhh skønt :o)
men ik særlig proff af asus ikke fikser problemet automatisk på en eller anden måde
Avatar billede learner Praktikant
15. marts 2012 - 09:48 #14
problemet vendte tilbage i dag efter en opdatering fra windows.
asus anbefaler at fjerne asus webstorage og installere den igen, og se om det løser det

elendig lortecomputer
Avatar billede hawkpapa Juniormester
16. marts 2012 - 10:36 #15
Jeg ved ikke hvad jeg har gjort, men problemet er væk
Avatar billede learner Praktikant
16. marts 2012 - 11:11 #16
jeg har heller ik oplevet problemet siden jeg fjernede det asus webstorage. men jeg regner da med at få besøg af fejlen igen i fremtiden.