Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
31. oktober 2011 - 14:00 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Bedste bærbar computer til max 11.000

Hej !

Jeg er på jagt efter en ny bærbar computer og har kigget
http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-G74SX-TZ226V-17.3-2295065.html

og er ikke villig til mm-visions maskiner pga jeg har haft dårligt erfaring med køb af tidligere computer fra virksomheden.

Har i nogen forslag til den pris, vil jeg være taknemmelig for det bedst mulige tilbud på nettet.

/D
Avatar billede mohnsen Praktikant
31. oktober 2011 - 14:46 #1
Prøv Deviltech.de

Jeg kender en der fik sådan en fætter, og han er svært glad for den.
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2011 - 15:06 #2
Nu skriver du ikke noget om str. osv.

Men nogle af de bedste bærebare gamer maskiner, er MSI og de har de rigtige grafikkort der kan klare gaming osv.

f.eks denne 15,6":
http://www.fcomputer.dk/baerbar-pc/msi/gt683dx-608ne-15.6/

eller en 17,3":
http://www.daneit.dk/PartDetail.aspx?q=p:4210731

Deres GTX570 grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-570M.56635.0.html

Du kan se mere her på MSI side om gaming bærebare:
http://www.msi.com/product/nb/#/?sk=Gaming%20Series
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
31. oktober 2011 - 15:18 #3
Hey Haverslev,

Tak for dit indslag...

Altså minimum skal det være med en 17,3" skærm

og har kigget på MSI:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5137379

eller

ASUS:

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-G74Sx-TZ099V-17.3-2283178.html

Dog ikke sikker på hvad jeg skal vælge...
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2011 - 15:34 #4
Af de 2 du selv henviser til, så er det op til dig selv - de er meget lig hinanden.Så det er blot hvad du dedst kan lide af design. :-)
Dog har de et ringere grafikkort end dem jeg henviser til.
Til spil er det ikke nødvendig med 4 kernet cpu, men er godt andre henseender.
Personligt vil jeg fortrække en Core I7 maskine og så "nøjes" med et lidt ringere grafikkort, men jer er heller ikke den store gamer og har mere behov for cpu ydelse og ram ifm. 3D

Men jeg vil anbefale denne 17" med I7 cpu og GF GTX570M grafikkort osv. - altså en maskine med hele pakken.
Den er dog over din pris på 11kg.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-pc/MSIGT780DX435/msi-17-3-laptop-gt780dx-435ne
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
31. oktober 2011 - 15:47 #5
Hmm det her bliver mere og mere indviklet...!

Jeg vil helst holde mig til et beløb på maks 11k

- Og ved også at mm-vision fører nogle sygelige maskiner til prisen der til eller omkring.
Dog er det sådan at jeg ikke vil købe hos dem igen da jeg havde et uheld med en af deres PC´er for år tilbage...

Det link du sendte til Elgiganten levere lavere antal RAM/CPU styrke/ og hvor stor er forskellen egentlig på grafikkortene som den  MSI maskine her har og de jeg forslog :)

Undskyld alle spørgsmålene, men det er jo mange penge og vil helst investere i det rigtige ;)
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2011 - 17:04 #6
Hvorfor mener du at den jeg linker til, har lavere cpu styrke ??
Den er jo på 4 x 2,2Ghz og i Turboboost yder den 4 x 3,1Ghz
Det er en I7-2670QM
http://ark.intel.com/products/53469/Intel-Core-i7-2670QM-Processor-(6M-Cache-2_20-GHz)

De 2 maskiner du selv linker til med I7-2630QM processor - 4 x 2,0Ghz og i turboyder den 4 x 2,9Ghz
http://ark.intel.com/products/52219

Det er så rigtigt, at den "kun" har 6Gb ram installeret, hvor de 2 du linker til, er med 8Gb ram.
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2011 - 17:08 #7
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
31. oktober 2011 - 19:36 #8
Ja du har ret, men så er der også et godt spring i prisen :S
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
31. oktober 2011 - 20:20 #9
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2011 - 20:24 #10
De to du linker til koster jo hhv. 11466 og 11990, så det er jo i princippet "kun" 500 kr. mere en den du selv linker til :-)
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2011 - 20:31 #11
mm-vision maskiner er fuld på højde med den jeg linker til i elgiganten.
Samme processor, ens grafikkort mæssigt, selvom denne er med Radeon kort og så får du 8Gb ram i denne :-)

Men du skrev jo, at du IKKE ville have MM-Vision igen, så bl.a derfor har den ikke været i "tankerne" til et indlæg herinde.
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2011 - 20:33 #12
Som du nok kan se her, så er GTX570M grafikkortet 4% bedre end Radeonkortet, som er i MM maskinen - altså meget lig hinanden:
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6970M.43077.0.html
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
31. oktober 2011 - 20:47 #13
Det må blive den fra Elgiganten :) MSI it is again! - Ved du noget om det er muligt at få dem til at sætte flere ram i, eller skal man finde et andet sted ?
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2011 - 21:04 #14
Jeg kender ikke Elgigantens support afdeling, men du skal nok regne med at der pt. er 2 ram blokke i den - 1 på 4GB OG EN PÅ 2gb = ialt 6GB
Det man så typisk vil gøre er, at skifte den 2Gb ram klods ud med en 4Gb, så der er 8Gb ialt.

Men min oprigtige mening er, at du vil IKKE mærke at du får de 2Gb ram mere i maskinen.
Det er kun ved meget krævende Photoshop filer eller 3D filer at du har behov for så mange ram.
Til alm. opgaver og spil, så er 4Gb faktisk nok.

Men jeg kan give dig en anden "måde" at få flere ram til rådighed p - UDEN at skulle montere noget i maskinens ramsokler.
Det hedder "Ready boost" og er at du tager et SD flask kort eller en USB pen på f.eks 4Gb ram og sætter i maskinen og den kan du så aktivere som ready boostSe her, det står dog lidt mærkeligt, da det er galt med ÆØÅ i danskoversættelsen:
http://www.readyboost.dk/
.
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
31. oktober 2011 - 21:11 #15
Det lyder som en fair i det, men vil nu helst sikre mig at der er nok ram, hvilket også vil sige at jeg minimum vil have 8gb ram til at starte med så jeg ikke skal ud og have nogle flere om et ½ år eller lign pga det ikke er nok...

Men der burde at være plads til maks 16 gb ram i alt ikke sandt ?
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2011 - 10:50 #16
Men der burde at være plads til maks 16 gb ram i alt ikke sandt ?
JO
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
01. november 2011 - 11:04 #17
Hej Haverslev,

Nu har du sagt at du ikke er "gamer". Men hvis du nu skulle se det fra den side at du skulle ud og købe en computer som skulle kunne holde et par år vil du så gå efter mm-visions computer fordi indmaden er noget bedre end hvad både ASUS og MSI tilbyder?

Dog er desigenet ikke så pænt... Ved ikke om man kan være bange for at det brænder sammen fordi maskinen ikke for luft nok eller lign?
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2011 - 14:29 #18
Hvis valget er mellem de 2 maskiner du linker til i  #3  og MM maskinen som du henvisert til i  #9 - så er valget IKKE svært.
Der er MM-Vision maskine langt at fortrække, husk at der skal vælges styresystem til den også - hvis ikke du har et 64bit OS liggende.

Jeg har ikke hørt at der skulle være nogen problemer med den nye MM-Vision serie, ej heller varmeproblemer.
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
01. november 2011 - 14:32 #19
Jeg takker hermed for din store hjælp. Mit valg er nu træffet :)
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
05. november 2011 - 09:18 #20
Hjææælp! -ny bærbar med et problem :(((

Heeej

Jeg har netop modtaget min bærbar fra mm-vision, og valgte ikke og købe et styresystem da jeg har windows pro 64 som jeg fået via ingeniørhøjskolen. Problemet er at der ikke sker noget når jeg sætter cden med den brændte version af windows pro i eller når jeg har windows versionen på et usb..

Fejl meldingen lyder på:
*** JMicron JMC25X Gigabit Ethernet Conroller Version 1.0.9.0 ***
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM

Jeg tror den prøver at læse fra netkortet, og når jeg inde i BIOSen prøver at disable netkortet kan jeg ikke finde ud af hvor og hvordan...

Bærbar model: http://www.mm-vision.dk/ (...)

//Michael
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2011 - 10:23 #21
Nu skriver du ikke, hvad det er for en 64bit version af windows, men den skalunder alle omstændigheder være en CD/DVD der er bootbar du skal bruge for at den kan starte drevet op og starte installationen.

Tillige skal du sikre dig, at den står til at boote på CD/DVD drevet i Bios
Normalt vil den nok være sat til:
1. HDD - 2.CD/DVD - 3. kan være netværksboot
Sæt den til
1. CD/DVD - 2. HDD - resten er underordnet

Hvis det er en XP cd, så skal du ind i Bios og finde AHCI og disable det, eller et punkt der hedder Native IDE skal ændres.
Dette er fordi der ikke SATA drivere i en XP installation, som der f.eks gør i en Vista/W7 installation.
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
05. november 2011 - 10:51 #22
Håber du bliver min rednings-mand Haverslev, for har bøvlet med det i snart 9 timer... :/

Microsoft Windows 7 Professional 64-bit (English) - Download fra msdn. academic alliance, det er en version som jeg har brugt før til den bærbar jeg skriver til dig fra nu.

Når jeg er inde i Aptio setup utility (american megatrends) er jeg inde under boot menuen, hvor der i nr. er mit cd/rom drev, 2. hd

10 pci (netkort) men hvordan deaktivere jeg den ?

da jeg spurgte mm-vision mente de at jeg skulle gå ud og købe en "original" i en butik, men den her er jo original bare som der ikke sker noget..
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
05. november 2011 - 10:55 #23
Bør jeg købe en Windows version i en butik i stedet for det her ?
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
05. november 2011 - 11:09 #24
Lige meget hvilken slags af de forskellige muligheder jeg booter fra kommer denne information...

Fejl meldingen lyder på:
*** JMicron JMC25X Gigabit Ethernet Conroller Version 1.0.9.0 ***
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
05. november 2011 - 11:14 #25
Jeg skal bare have disabled det netkort, men hvordan :( Det er bare ikke tilfreds stillende når man køber en computer der ikke kan køre...
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2011 - 12:29 #26
Den versin af windows du har, kan den installeres via boot, eller er det en "opgraderins" version der KUN kan installeres på et kørende system med f.eks Vista ??
Altså har du kunne installere den via cd/dvd drev før og den starter op og gør igang med install. ?
Er det en ISO fil ?

Normalt kan man klik eller stå på netkortet i Bios og så ente eller køre med piletast til at ændre til Disable.
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
07. november 2011 - 07:49 #27
Hej haverslev,

Håber du har haft en god weekend! - Jeg kontaktede bios afdelingen, til; American Megatreads og fortalte dem om problemet, det vidste sig at jeg skulle deaktivere netværks kortet på en speciel måde, derefter virkede det hele :)

Men en mærkelig måde at deaktivere kortet på!

Men takker for din interesse og hjælp!

//Mvh Michael
Avatar billede ajust Nybegynder
14. juni 2013 - 14:18 #28
Hvordan fik du dit netværkskort slået fra ??

sider med det samme problem som du sad med