Avatar billede martin_moth Mester
01. november 2011 - 10:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PowerPoint: Åben 2 filer i hver sin session

Jeg ønsker at åbne 2 ppt-filer der skal åbnes i hver deres separate powerpoint-vindue... Hvordan?

Åbner jeg 2 filer, åbnes de begge i samme powerpoint-session, og man kan bare skifte mellem de 2 filer.
Avatar billede maddog_em Nybegynder
01. november 2011 - 10:47 #1
Hej

jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem - men er lige med på en lytter, da jeg tit oplever det i Excel, mega "træls" når man nu køre med 2 skærme. og gerne vil se begge ark på en gang
Avatar billede supertekst Ekspert
01. november 2011 - 11:05 #2
Fundet på Google:

Actually the problem was not solved at all. Just having separate tabs in the task bar does not help at all to work with multiple screens. I perfectly understand the issue, as I encounter the same problem/need. The best answer I've found over the net was as follows:

"OK -- it can be done, but it's kludgy.

Kludge follows:

1) Create another Windows XP account to use.

2) Use the shell command RUNAS to run the other instance of PowerPoint under the other account.

Example: having created a special account "Dad", when logged in as "BW", and already running PowerPoint, use [Start] [Run...] CMD, and then enter a command similar to:

C:\> runas /user:dad "c:\program files\microsoft office\office11\POWERPNT.EXE"

Voila! Another instance of PowerPoint.

Pro: you get another instance of PowerPoint.

Con: it's running under the other account, so will save files to the My Documents folder, etc. of that other account. But that could be overcome by changing the MS Office folders locations of where the Dad account saves its files. You need never actually log in to Dad through the front end of Windows XP.

You can make a batch file with a shortcut if you like, so it's as easy as clicking an icon called "Second PowerPoint". "

good luck!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
01. november 2011 - 11:05 #3
Se:
http://help.lockergnome.com/office/Multiple-Screen-Sessions-PowerPoint--ftopict1004794.html

Nede i ovenstående tråd er der et link, http://www.pptalchemy.co.uk/powerpoint_hints_and_tips_tutorials.html#multi. Det link skulle sikkert have ført direkte til siden "Two Instances of PowerPoint ",
http://www.pptalchemy.co.uk/mmmagic.html - det gjorde det ikke, men et link på siden gjorde.

Bemærk, at der i førstnævnte tråd - før selve linket, som fører til anvisningen, lidt advarende står "If you are daring you might want to experiment with the ideas here.". Det er op til dig at vurdere, om du vil prøve.
Avatar billede jokerper Nybegynder
01. november 2011 - 17:42 #4
Sig mig er det ikke bare at højre klikke på start og i egenskaber vælge at de ikke skal grupperes.

Så får man dem da åbnet i hver sit vindue.
Avatar billede jokerper Nybegynder
01. november 2011 - 17:43 #5
Windows 7 - processlinjen - kombiner aldrig.
Avatar billede martin_moth Mester
01. november 2011 - 17:46 #6
jokerper - du har ikke forstået problemet. Eller dit svar er i hvert fald ikke en løsning på problemet :-(

supertekst: Det virker lidt for langhåret :-S

Er der virkelig ikke en simpel løsning på dette meget simple problem?
Avatar billede martin_moth Mester
10. marts 2012 - 15:18 #7
åbenbart ikke. lukker