Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. november 2011 - 16:28 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kopiere emais

Hej

Jeg forsøger at kopiere/eksportere emails fra en pc til en anden. PC jeg eksporterer fra er med Win XP og 32 bit og jeg kopierer til pc med Win7 og 64 bit. Begge har Outlook 2003. Jeg har problemer med kopieringen og ved ikke om styresystem XP/Win7 eller 64/32 bit er årsagen??

Håber I kan hjælpe
mvh
Christian
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2011 - 16:32 #1
du skal slet ikke kopiere emails - du skal flytte outlook.pst filen til den nye maskine.
Flytning vil dog overskrive email og adresser på den nye.
På begge maskiner søger du efter outlook.pst (søg i skjulte mapper og filer) - så kan du på xp'en trække filen til fx usbstick, og på den nye har du så mappen/adressen, den skal kopieres ind på.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. november 2011 - 16:49 #2
Det er noget jeg skal gøre regelmæssigt da jeg læser emails på begge maskiner, så pst fil ska ligge begge steder, jeg "eksporterer ikke dubletter" som står når man eksporterer!!
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2011 - 16:52 #3
har du mulighed for at lave konto om fra POP3 til IMAP?
I så fald vil de automatisk samkører, da det styres på serveren.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. november 2011 - 16:59 #4
Det tror jeg? ændrer jeg blot konto til IMAP i outlook? PCere sidder ikke i netværk!!
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2011 - 19:29 #5
jeg tror, porten ændres til 143 - men det er vist default for imap.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. november 2011 - 19:49 #6
Jeg tror ikke jeg er helt med?? hvordan får jeg samme emails på begge pcere?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2011 - 20:12 #7
med imap ligger mails primært på serveren (fx tdc). Når du tjekker mails på en maskine, så ser den efter de mail du har lokalt, og henter evt manglende. Det er en langt mere genial løsning end selv at skulle holde styr på mails mellem flere maskiner - men serveren skal altså kunne imap.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. november 2011 - 20:22 #8
Jeg er hos Cybercity, går ud fra de kan?? Vil det sige at hvis jeg tilgår fra den ene maskine og henter mails og bagefter den anden så får jeg samme mails igen fordi de nu mangler på nr 2 maskine??? Når mails feks hentes fra webmail, så er de væk!!??
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2011 - 21:03 #9
ved pop3 slettes mails typisk på webmail når de er hentet til en maskine (outlook...).
ved imap bliver de liggende på server, der synkroniserer mellem de mails der er på server, og dem, der allerede er hentet - resten sendes til (outlook...). Så der kan hentes på flere maskiner uden problemer.
Det er så praktisk, at hvis cybercity ikke kan på dit domæne, så flyt domænet (din internetforbindelse kan stadig være den samme).
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. november 2011 - 21:07 #10
postserver hedder vip.cybercity.dk eller mail.telenor.dk  Cybercity er idag overtaget af Telenor
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. november 2011 - 21:12 #12
og nedenunder.:

Telenor (Cybercity)
Kilder: [2] [3]

Indgående post

Teknologi IMAP eller POP3
Servernavn mail.telenor.dk
Port Standard (143 for IMAP og 110 for POP)
Forbindelsessikkerhed STARTTLS
Godkendelsesmetode Almindelig adgangskode
Brugernavn Hele din mailadresse
Adgangskode Din Telenor adgangskode
Udgående post

Servernavn mail.telenor.dk
Port Standard (25)
Forbindelsessikkerhed STARTTLS
Godkendelsesmetode Almindelig adgangskode
Brugernavn Samme som for indgående post
Adgangskode Samme som for indgående post
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2011 - 13:44 #13
så er det bare at rette
fra POP3 til IMAP
og port fra 110 til 143
på begge maskiner - så skulle du være klar til at modtage, og fremover have de to autosynkoniseret.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
05. november 2011 - 14:02 #14
Skal man ikke første slette email-konto og så oprette ny IMAP synes ikke jeg kan rette nogen steder i Outlook?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2011 - 14:14 #15
jeg ville oprette en ny konto først, og når den har hul igennem, så trække evt gamle mails fra pop3-kontoen over.
Se evt mere på http://office.microsoft.com/en-us/outlook-help/CH001004602.aspx
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
05. november 2011 - 20:45 #16
Hvis der så ligger to forskellige pst filer på hver pc så bliver der automatisk tilført emails til den pst fil hvor mails mangler? er det sådan det virker??
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
05. november 2011 - 20:47 #17
Hvis der er flere GB til forskel i pst fil kan det jo tage lang tid at hente?!!!
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2011 - 20:57 #18
den går ikke længere tilbage i historien end til tidspunktet for du skiftede til imap - dine pop3-mails er jo slettet på server. Så på det tidspunkt hvor du skifter vil ændringer ajourføres - men der er på det tidspunkt ingen historik.

Der kan kun ligge en aktiv pst-fil på hver bruger/pc - outlook har kun et link til en fil.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
19. december 2011 - 00:21 #19
venligst læg svar så tråd kan lukkes
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2011 - 10:43 #20
bare svar selv...
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. januar 2012 - 00:19 #21
ok