Avatar billede Distant Nybegynder
05. november 2011 - 15:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at finde "glemt" email adresse.

Halløj

Vi har et problem, vi har en del ting i vores mindre firma registreret hos en af vores medarbejdere som har stået for nogle af de mindre komplicerede it opgaver.
Han har så med tiden glemt efter at ha reinstalleret hans pc osv osv, hvor hans email domæne kan logges ind fra.

Domænet hedder lammesteg.dk
Under dk hostmaster kan jeg se det er registreret hos Telia, men det er ikke hos dem han har registreret email adressen.

Har selv ledt på rigtigt mange gratis email sider, men kan ikke finde den, håber nogle kan hjælpe.

Mvh
De desperate :)
Avatar billede kgkg Nybegynder
05. november 2011 - 15:53 #1
MX (Mail Exchange recorden) for lammesteg.dk peger på mail100.telia.com og DNS'en peger også på Telia, så du burde få fat i Telia.
Avatar billede Distant Nybegynder
05. november 2011 - 17:08 #2
Kan jeg gøre det at:
Jeg opretter en mail konto i mit mail program:
opsætter som standard, og indtaster mail100.telia.com som mail server ?
Eller ngoet andet jeg har jo password osv.
Avatar billede kgkg Nybegynder
05. november 2011 - 17:31 #3
NEJ.

For at logge ind på en mailkonto kræves der følgende oplysninger:

1. mail server til indgående post.
Mange udbydere opretter en DNS record som hedder  mail.domænenavn.dk. Og i lammesteg.dk's tilfælde tyder det på at mail.lammesteg.dk eksistere. Hvis man pinger mail.lammested.dk, kommer der et svar fra 212.97.218.9

2. Du skal bruge et kontonavn (brugernavn) på den mailbox, som du vil hente post fra.

3. Du skal bruge en adgangskode til kontoen.

Start med at kontakte Telia og hør hvad de siger, da domænet er registreret hos dem.
Avatar billede Distant Nybegynder
05. november 2011 - 18:12 #4
Jeg ahr adgangskode har prøvet at sætte konto op i live mail med mail.lammesteg.dk pass og email adressen men den vil ikke godkende den :(

Kontakter telia tusind tak for hjælpen
Opret et svar og jeg godkender
Avatar billede kgkg Nybegynder
05. november 2011 - 20:16 #5
Hermed et svar.

emailadressen er ikke nødvendigvis kontonavnet.
Avatar billede Distant Nybegynder
06. november 2011 - 03:48 #6
siger tusind tak for hjælpen :)