Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
07. november 2011 - 19:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Java skal slå menu fra hjemmeside på Android

Jeg har lavet en app for højskolerne (den kan hentes gratis på Android Market og hedder Højskolerne). Den henter en del af hjemmesiden app.hojskolerne.dk ind i et vindue. Vi har lavet et javascript som genkender at det er en mobiltelefon og slår derfor hele menustrukturen fra:

<script type="text/javascript">
//Makes the window.location a string
var curLocation = window.location + "";
if(curLocation.indexOf('app.hojskolerne') != -1){
document.write('<link rel="stylesheet" media="handheld" href="/css/iphone.css" type="text/css" />');
document.write('<link rel="stylesheet" media="only screen and (-webkit-device-pixel-ratio:0.75)" href="/css/iphone.css" />');
document.write('<link rel="stylesheet" media="all and (max-device-width: 480px)" href="/css/iphone.css" type="text/css" />');
document.write('<link rel="stylesheet" media="all and (min-device-width: 481px) and (max-device-width: 1024px) and (orientation:landscape)" href="/css/app.css">');
document.write('<link rel="stylesheet" media="all and (min-device-width: 481px) and (max-device-width: 1024px) and (orientation:portrait)" href="/css/iphone.css">');
document.write('<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0, maximum-scale=2.0, user-scalable=yes"/>');
}
</script>

Det virker fint på iPhone og iPad, men på Android vises hele menustrukturen. MEN ikke via browseren, der fungerer det fint. Men ikke inde i appen. Så det virker som om appen ikke kan læse javascriptet. Men hvad gør jeg så?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 20:12 #1
Jeg antager det er WebView du har problemer med, og her står at javascript ikke er aktiveret som standard:
http://developer.android.com/reference/android/webkit/WebView.html
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
07. november 2011 - 20:53 #2
Hej det lyder interessant. Jeg har nogle programmører i Indien ti lat programmere for mig, så jeg er ikke selv inde i programmeringen. Men det vil sige at det er noget de skal slå til i udviklingsfasen, så det virker på alle telefoner ikke?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 21:10 #3
For mig lyder det som om de bare skal slå noget til (om det så virker på alle telefoner eller kun fra Android version x.y skal jeg ikke kunne sige). Jeg har kun snuset lidt til Android, men addJavascriptInterface() metoden lyder som en god kandidat.
Og så skal man holde dem lidt i ørerne når man har outsourcet noget kode, ellers kan de nørkle med et lille problem i meget lang tid (kender det selv fra det firma jeg sidder i). :)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 21:15 #4
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
07. november 2011 - 21:21 #5
Ja det er ikke utænkeligt, er dog noglelunde så logisk som russisk for mig. Jeg vil sende det videre! Du hører fra mig i morgen. Tak for hjælpen - so far!
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 21:29 #6
Jeg vil tro det sidste link jeg postede er det de skal bruge. Men er som sagt ikke så meget inde i Android. :)
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
23. december 2011 - 08:48 #7
tak for hjælpen. De fandt en anden løsning, men hvis du lægger et svar, får du point for at prøve.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2011 - 19:55 #8
Jeg samler ikke point, så dem beholder du bare.