Avatar billede pazau Nybegynder
08. november 2011 - 17:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om CPU

Jeg har fået en gammel maskine, som jeg har i sinde at bruge som server til spillet Minecraft.

Men jeg har fundet ud af, at processoren der sidder i ikke er kraftig nok, så den skal helst bare udskiftes. Den der sidder i nu, er en Pentium 4 på 1.8 Ghz og kører i socket 478.

På Edbpriser har jeg fundet en Pentium 4 på 3Ghz som passer til, MEN - dens FSB på 800Mhz, er højere end bundkortets. Den kører nemlig med enten 400Mhz eller 533Mhz.

Mit spørgsmål er så, om jeg kan sætte den processor i og det vil virke, selvom CPU'ens FSB er højere end bundkortets?

Info om bundkort: http://www.compucanjes.com/products/view/15301.html

Fundet CPU:
http://www.computersalg.dk/produkt/239969?varenummer=239969
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. november 2011 - 19:24 #1
jeg har en hel computer med den processor stående til samme pris hvis det er :)
Avatar billede pazau Nybegynder
08. november 2011 - 19:30 #2
Nice.

Hvad er specifikationerne for den? :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. november 2011 - 19:49 #3
hmm, det kan jeg lige finde ud af - hvor bor du i landet? :) bare mht. levering
Avatar billede pazau Nybegynder
08. november 2011 - 20:01 #4
Jeg bor i Hvidovre i Storkøbenhavn :p
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. november 2011 - 20:22 #5
ah okay fair nok :-)

jeg har nemlig et par stykker stående en af dem har jeg selv kørt minecraft på, fungerede helt fint :D

men det er noget med 2gb eller 4 gb ram, 200gb harddisk 8600 gtx eller et 8500 gt kort, omkring 300W psu kabinettet er af ældre dato..
Avatar billede pazau Nybegynder
08. november 2011 - 20:37 #6
Det er rigeligt :D

Hvor bor du i landet?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. november 2011 - 21:01 #7
Slagelse, men har en storebror der bor i Hvidovre :D
Avatar billede pazau Nybegynder
08. november 2011 - 22:59 #8
Det er jo dejligt tæt på :P
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
09. november 2011 - 10:37 #9
Yeps! :D - kan du ikke lige sende mig en pm med e-mail eller ligne? :D
Avatar billede pazau Nybegynder
31. august 2013 - 09:19 #10
Lukker tråden.