Avatar billede nuser43 Praktikant
09. november 2011 - 15:03 Der er 10 kommentarer

start af gl bærbar

Hej
Jeg har en gl bærbar som jeg ikke kan få noget skærmbillede frem på. Jeg har prøvet at starte den i fejlsikker tilstand, men det giver ikke noget resultat, den kører med de lys tændt som der skal for at den kører normalt, men der kommer bare ikke noget skærmbillede frem.
Kan jeg hente det der ligger på harddisken når den kører, selv opm jeg ikke har et skærmbillede på den??, hvordan gør jeg det??
Avatar billede lasbas Nybegynder
09. november 2011 - 15:06 #1
prøv at sætte en ekstern skærm til ?

Hvis den stadig ikke giver billede fra sig
må du pille disken ud og bruge et IDE til USB kabel
eller lign. til at få data ud fra disken
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2011 - 17:37 #2
Var der strøm på den da du startede?
Du kunne prøve at fjerne alt strøm fra den, og derefter holde startkanppen nede i 15 sek over to tre gange.
Gen monter og se om der kommer billede.
09. november 2011 - 17:54 #3
... altså TOTAL TOM SKÆRM helt fra PowerOn ? Heller ikke BIOS POST tekst ?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 18:00 #4
Måske kan du trykke FN + F4 - det sætter jo PC'en til projektor-tilstand ;)
Avatar billede nuser43 Praktikant
10. november 2011 - 09:22 #5
Kan du ikke forklarer hvad det betyder med et IDE til USB kablet??
Avatar billede nuser43 Praktikant
10. november 2011 - 09:24 #6
Det er rigtigt total sort skærm, uden nogen form for fejlmelding
Avatar billede nuser43 Praktikant
10. november 2011 - 09:26 #7
hvad er FN??
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 15:26 #8
Der er som regel på en bærbar PC placeret en knap der hedder FN - ved siden af Ctrl knappen til venstre på tastaturet. Hold den nede og tryk smatidig på F4 - Måske et par gange eller tre
Avatar billede lasbas Nybegynder
10. november 2011 - 16:30 #9
IDE til USB kabel er sådan et her -->

http://ravenblaze.files.wordpress.com/2008/03/cable-para-convertir-conexion-ide-a-usb-de-disco-duro-internoo.jpg

pil harddisken ud af maskinen og sæt kablet til,
man kan ikke gøre det forkert

Og man får lynhurtigt adgang til data på disken
via en anden maskine
Avatar billede nuser43 Praktikant
11. november 2011 - 09:21 #10
Hvor kan jeg købe sådanne et kabel, da jeg har en harddisk mere fra en stationær pc og der kan jeg vel gøre det samme??