Avatar billede fidogill Nybegynder
13. november 2011 - 15:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

download stopper ved 99%

har netop haft PCen til repr. og bl. a. formatering - nu er jeg ved at etablere til "gl. indhold" - forsøgt at downloade f. eks. Skype og CCleaner - begge kører fin indtil 99%; så stopper de.
Ved Skype fremkommer: det lykkedes ikke at initialisere programmet korrekt (Oxc0000005) Klik på OK for at afslutte programmet.
Jeg fik ikke Skype installeret (ventede ellers meget længe ved 99%
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2011 - 16:15 #1
Hej og velkommen til Eksperten.
Hvilket system køres?
Hvilken browser bruger du?
Har du forsøgt at tjekke disken for fejl?
Og tjekke at systemfiler er ok?
Avatar billede fidogill Nybegynder
13. november 2011 - 17:04 #2
Hej og tak, jeg har XP home og bruger IE.
Nej ikke fejltjekket men før repr. af disken var det netop fejl ved systemfiler - disse skulle være rettet.
Hvordan kan jeg tjekke disken for fejl?
Avatar billede welcor Nybegynder
13. november 2011 - 17:12 #3
Noget tilsvarende er sket for mig tidligere - det viste sig at være den automatiske viruschecker som forhindrede at filer blev kopieret til det sted på disken man har bedt dem om at bliver lagret.

Prøv (midlertidigt) at slå virusbeskyttelsen fra mens du gememr filerne. Slå den så til igen bagefter.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2011 - 17:30 #4
et par måder, men kan bedtst lide denne:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Denne er til Vista men xp fungerer på samme måde
Avatar billede fidogill Nybegynder
17. november 2011 - 13:40 #5
jeg har prøvet http://pctricks.dk/ (...)men kan ikke få det til at virke - jeg kunne forestille mig at det var et virusprogr. eller lign. der blokerede, men jeg tør ikke rigtig deaktivere.
Efterpå er CCleaner kommet ind men Skype kan ikke (der mangler 76 KB)der kommer en bjælke med teksten: "C:\Docum-1\F.....\Lokale-1\Temp\Temporary Internet Files\Content.IES\TS3HOL1\SkypeSetup(1).exe er ikke et gyldigt Win32-program" og det kan jeg ikke forstå, idet jeg har Skype på min bærbare og der er ingen problemer?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2011 - 15:44 #6
CHKDSK:
Du får en oplysning om at windows ikke kan køre chkdsk, og om du vil kontrollere ved næste opstart. Det skal du sige ja til.
Avatar billede fidogill Nybegynder
17. november 2011 - 16:56 #7
jeg har kørt chkdsk: ingen problemer - i mellemtiden har jeg afinstalleret F-secure og så kunne jeg få Skype ind; jeg ved bare ikke hvor holdbart det er?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2011 - 17:02 #8
Uden antivirus er det ikke holdbart længe. Du får snavs på din pc
Avatar billede fidogill Nybegynder
17. november 2011 - 19:43 #9
Jeg sætter antivirus på igen.
Iøvrigt tak for råd og hjælp.
Avatar billede fidogill Nybegynder
17. november 2011 - 19:44 #10
Jeg slutter så her
Avatar billede fidogill Nybegynder
17. november 2011 - 19:46 #11
så skal jeg af med mine point - hvordan?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. november 2011 - 20:33 #12
Du skal be om svar fra den du ønsker at tildele point. Efterfølgende accepterer du så svaret.
Husk altid at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar.  :-)
Avatar billede fidogill Nybegynder
18. november 2011 - 10:20 #13
til 220661: se kommentar fra vejmand.
tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2011 - 13:07 #14
Velbekomme. Lægger svar
Avatar billede vejmand Juniormester
18. november 2011 - 21:11 #15
fidogill >> Hmmm, du skulle jo ikke acceptere dit eget svar????

Så var der jo ikke rigtig nogen mening i at be om svar fra 220661....
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 08:49 #16
Nej hvorfor gjorde du det??
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester