Avatar billede fredly Novice
13. november 2011 - 16:03 Der er 6 kommentarer

trådløs prin t

hejsa

har opsat trådløs netværk og kan godt printe, men skal klikke afbryde stofanetforbindelse for at oprette forbindelse til eget netværk for at printe..hvad er der lige der er gået galt..bliver smidt tilbage til stofa forbindelse hver gang,stofa support gider ikke hjælpe!!
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2011 - 16:31 #1
Lyder som om det er to forskellige trådløse net du har/køre på.

Hvis du har trådløs forbindelse gennem en Stofarouter til internettet, så er det vel den du bruger ?
Hvis du har en anden trådløs router, hvor du printer igennen, ja så kører de hver sit trådløse net og en maskien kan kun være på et trådløs net af gangen.

Så for at vi kan få en sammenhæng af dit problem, bedes du skitsere din router/pc/printer opsætning
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2011 - 16:33 #2
PS. du har også lidt udestående med dine gamle spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/fredly
Avatar billede fredly Novice
13. november 2011 - 16:50 #3
trådløs opsæt via stofanet køre fint.

har opsat router  eget netværk
printer skriver ok i test print via router netværk

men skal afbryde stofa for at printe via eget netværk
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2011 - 17:09 #4
Så kører du jo 2 forskellige trådløse netværk og så er det ganske normalt at man skal logge af det ene for at logge på det andet.
Du skal have det samlet, således at printeren er på samme router som internettet eller have koblet den router hvorpå du har printeren i forlængelse af Stofarouteren.
Nå du kobler den i forlængelse af Stofarouteren, så skal du lige slå DHCP fra i den, og så er det den anden router den skal køre DHCP (dele IP adresser ud)
Det er KUN den ENE af routerne der skal dele adresser ud, ellers er det 2 net.
Avatar billede fredly Novice
13. november 2011 - 17:17 #5
jeps kan jeg godt forstå,men bliver når jeg afbryder stofa,smidt på det igen inden jeg når at komme på eget netværk-kan man evt ikke bruge en printer server til at printe fra via stofarouter
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2011 - 17:28 #6
Den vil jo helst køre med det net der er "fortrukket" og sat til at logge på automatisk.

det bedste er at få de lavet til "ET" net

Men den printer, er det en trådløs printer eller en med lan kabel eller USB kabel ?

Hvis f.eks USB kabel så kan du putte den i en computer der er på det trådløse net via Stfarouteren og få udprintet fra en anden computer via det trådløs - UDEN at blande det andet net ind i det.
Det kræver bare at printerdriveren er installeret på pc