Avatar billede sarcar Praktikant
15. november 2011 - 22:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Installation af mus i XP

Jeg har en Thinkpad t60 med Windows XP Pro.

Jeg vil gerne bruge en mousetrapper med en ældre mus til computeren. Derfor har jeg købt en adapter til at omdanne PS2-stikket til USB. Når jeg sætter USB-stikket (som sidder i adapteren) i computeren, så sker der ikke noget. Skal jeg installere musen? Kan dette gøres uden CD?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2011 - 00:55 #1
Nej du skal bare gå i bios og aktivere alt med USB
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2011 - 00:57 #2
Ps. I bios under Integrated Peripherals finder der noget som hedder "Lagacy USB support" den skal også sættes til.
Avatar billede sarcar Praktikant
17. november 2011 - 15:31 #3
Hej x4more

Beklager det sene svar. Tak for dine svar.

Dog er jeg så ukyndig, at jeg ikke en gang formår at gå i bios. Jeg prøvede ved opstart at trykke på delete, f1, f4 og f8. Ved sidstnæbnte kom en opstartsmeddellelse om opstart i fejlsikret tilstand op.

Har du et forslag til at gå ind i bios?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 15:40 #4
Brug "F2" og bare tryk løs under opstart. Se efter noget som hedder "Advanced" kør ned med pilene, og når du vil ind et sted så tryk "Enter" og ud igen med "Esc" Når du har aktiveret alt med USB, så husk at trykke på "F10" for eller bliver valget ikke gemt.
Avatar billede sarcar Praktikant
17. november 2011 - 15:53 #5
Mange tak for svaret:-)

Prøver når jeg kommer hjem til computeren.
Avatar billede sarcar Praktikant
18. november 2011 - 09:48 #6
Så lykkedes det mig at komme ind i bios. Det så dog ud til, at Det som kunne slås til for USB var slået til. Der var kun en ting. Fandt dog ikke Integrated Peripherals.

Jeg prøvede efterfølgende at installere driver til intellimouse fra Microsoft (Musen er intellimouse ps2-kompatibel). Først usb-versionen, og siden ps2-versionen. Dog har dette ikke rigtig virket.

Måske det er et problem at sætte en ps2 til usb-adapter på musen?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2011 - 09:59 #7
Så du efter herI bios under "INTEGRATED PERIPHERALS" finder der noget som hedder "Lagacy USB support":
Sådan en skal der bære, og det er nok der fejlen ligger.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2011 - 10:11 #8
Lad os prøve på denne måde, selv om Bios er forskelligt sat op.

I Bios under Advanced
USB configuration

USB controkker          enablet
USB 2 support            enablet
Legacy USB support      enablet

Og husk endelig "F10" for at gemmen valget.
Avatar billede sarcar Praktikant
18. november 2011 - 10:14 #9
Hej x4more

Tak for svaret. Jeg vil prøve at finde Advanced når jeg kommer hjem til maskinen.
Avatar billede sarcar Praktikant
22. november 2011 - 19:58 #10
Hej x4more

Så er jeg tilbage. Det er altså ikke lykkedes mig at finde en "advanced"-afdeling i BIOS:-( Ej heller "INTEGRATED PERIPHERALS" eller "Lagacy USB support".

Jeg får dog denne besked nogen gange:

En af USB-enhederne, der er tilsluttet denne computer, virker ikke korrekt, og genkendes ikke af Windows.

Enhedens placering er angivet med fed.

USB Root Hub (2 porte)
Ukendt enhed (denne er med fed)
Ledig port

Prøv at tilslutte enheden igen. Hvis Windows stadigvæk ikke kan genkende den, skal du erstatte den med en anden.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2011 - 20:11 #11
Det kan være USB driver fejl i windows. Du kan gøre følgende: Gå ind i Diskhåndtering og slet alt hvor der står USB og det er mange. UNDTAGEN mus og tastatur. Når du så genstarter, vil windows selv geninstallere alle driverne.
Avatar billede sarcar Praktikant
22. november 2011 - 20:22 #12
Det lyder da risikabelt. skal man så ikke have xp-dc for at installere dem alle+

tror du ikke, at problemet måske er, at der er en touchpad og trackpoint installeret i den bærbare? Når jeg går ind i kontrolpanelet under mus, så er der godt nok nogle indstillinger for intellimouse, men resten handler om den bærbares touch- og trackpad. Og vil jeg heller ikke miste muligheden for at bruge.

Øv. XP er bøvlet. På arbejdet har jeg Windows 7, og der var der ingen problemer.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2011 - 20:37 #13
Nej man behøver ikke XP-CDén, og jeg har selv prøvet det engang.
Men er du utryg ved det så lad være.
Jeg forstår ikke dit problem med bios, men du kan da prøve at geninstallere driverne herfra: http://www.easydriverpro.com/lpd/drivers/drivers-en.php?sr=1&ci=400NC&agid=23192&ad=6659&kid=23192&gclid=COaH357-yqwCFcbwzAod4QMWqQ
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2011 - 00:31 #14
Har skiftet brugerprofil, der var koks i den gamle.

Nyt brugernavn "valbycom" M.v.h.
Avatar billede sarcar Praktikant
03. maj 2013 - 16:41 #15
Nå fik aldrig lukket denne. Beklager. Har siden købt computer med Windows 7.