Avatar billede keldo Nybegynder
17. november 2011 - 12:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win7 hjemmenetværk, kan ikke ændre i andre computermapper

Jeg har oprettet et win 7 "Hjemmenetværk" mellem 3 comp der alle kører Win7 Home Premium.

Nu vil jeg gerne bruge den ene pc som "fil-server" og dermed oprette nogle mapper med filer som de to andre comp kan få adgang til. Derfor har jeg lavet et Hjemmenetværk på alle 3 og der virker fint. Men hver gang jeg sidder ved min egen pc og forsøger at oprette en mappe eller kopiere en fil over på "fil-serveren" så får jeg beskeden "adgang til destinationsmappe blev nægtet" "Du skal have tilladelse til denne handling"...???

Det skal siges at jeg godt kan åbne mappen og kigge på filserveren og se de mapper jeg har oprettet direkte på filserveren. Jeg har fuld admin rettigheder og har ændret bruger kontrol til "giv aldrig besked".

Hvorfor kan jeg ikke oprette mapper eller kopiere filer til min "fil-server"?? jeg kan simpelthen ikke se hvilke rettigheder jeg mangler. Hjælp :-)
Avatar billede Blandy Praktikant
17. november 2011 - 12:54 #1
Mener at der er nogle premade folders til de hjemmenetværksystem. Sådan som dokumenter, mappen "billeder" - film sov.
Avatar billede keldo Nybegynder
17. november 2011 - 13:12 #2
Balndy - Ja det er der også. Men jeg vil gerne lave nogle andre. Kan jeg ikke det?
Avatar billede keldo Nybegynder
17. november 2011 - 13:13 #3
Blandy - Har lige testet. Jeg kan heller ikke redigere i de foruddefinerede mapper som billeder, film m.m.
Avatar billede Blandy Praktikant
17. november 2011 - 13:18 #4
Jeg har ikke arbejdet ret meget med det. Men har sat det op hos min svoger. Og der kunne han læse/skrive i de andre medlemmerscomputers premade mapper.

Kan du ikke overfør filer, eller kan du ikke oprette folders eller hvordan?
Avatar billede keldo Nybegynder
17. november 2011 - 13:33 #5
jeg kan ikke overfører filer eller oprette mapper. Jeg kan godt åbne filer fra filserveren og flytte til min egen pc, men jeg kan ikke flytte fra min pc til filserver eller oprette nye mapper på filseveren fra min egen pc.
Avatar billede keldo Nybegynder
17. november 2011 - 15:29 #6
Jeg har klart et problem med skriverettigheder på netværket. Når jeg forsøger at åbne en access database fra filserveren, så åbnes den som skrivebeskyttet!!?? Og filen er ikke skrivebeskyttet.
Avatar billede keldo Nybegynder
02. december 2011 - 14:38 #7
Har fundet svaret. Det var faktisk meget enkelt (når man ved det). I windows7 skal man i ex. i et stifinder vindue, i menuen vælge "Del med"...herefter kan man vælge mellem dem som er i sit netværk. Bum, så virkerede det. Tja
Avatar billede keldo Nybegynder
02. december 2011 - 14:38 #8
Avatar billede keldo Nybegynder
01. marts 2012 - 07:08 #9
Svar