Avatar billede KimMG Nybegynder
17. november 2011 - 20:16 Der er 5 kommentarer

Køre 32 bit program på 64 bit maskine...

Hej,

jeg har en udfordring med at skal køre et 32 bit program på 64 bit maskine!

Nogen forslag?

/ Kim
Avatar billede chalde Seniormester
17. november 2011 - 20:17 #1
Hvilket program og og hvilket OS?
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2011 - 20:21 #2
I lang de fleste tilfælde vil der ikke være problemer med at køre et 32bit program på en 64bit maskine.

Men hvad oplever du af problemer ?

Er det et 32bit program, der bruger integrerede drivere ?
Avatar billede fhansen82 Mester
17. november 2011 - 20:30 #3
Prøv at køre det i kompabilitetsmode. Højreklik på programikonet, vælg fanebladet Kompabilitet. Her kan du vælge at programmet fx. skal køre i XP mode. Måske dette kan afhjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 20:46 #4
Men en del programmer kan bare ikke køre med 64bit uanset kompabilitet. F.eks. Micrograf 10 oh Paragon Harddisk manager 2010 m.f.
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
18. november 2011 - 01:19 #5
Der findes en del 32Bit programmer der ikke kan køre i 64Bit systemer, disse programmer findes typisk i en udgave til 64Bit Windows også.. Herunder bla. Norman. Eneste udveje er at have al software i 64Bit udgave så vidt det findes eller at bruge 32Bit styresystem.