Avatar billede brynjesmeden Praktikant
17. november 2011 - 20:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

intern til extern

kan man bruge et intern bluray drev som et externt ???

Det er sådan at jeg har skrottet min pc, hvor jeg faktisk lige havde sat en bluray afspiller i, men nu har jeg købt en bærbar og tænkte om man kan købe en form for boks som man kan sætte drevet i så det bliver til en extern
Avatar billede fhansen82 Mester
17. november 2011 - 20:34 #1
Tror jeg faktisk ikke, måske. Men tror at strømmæssigt, at det ikke er bygget til at suge strøm fra en USB port. MEEn jeg kan være gal på den.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 20:50 #3
Jo det kan man faktisk godt: http://www.tweakup.dk/article/487/dk/
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 20:53 #4
Det kan man godt, jeg har selv en, jeg kan desværre ikke huske hvor.
Jeg bruger den til både Harddiske og CD/DVD drev

Her er et link til den.
http://www.tweakup.dk/article/487/dk/
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 20:54 #5
#4
"Hvor jeg har købt den"
Avatar billede brynjesmeden Praktikant
17. november 2011 - 21:19 #6
Den boks ser smart ud men jeg kan ikke finde den og priser er som jeg kan se. 400 kr. så nu vil jeg lige se hvad en ny ekstern koster,
ved i om en "rigtig" ekstern er bedre
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 21:49 #7
Så bliver det jo noget dyre Kr 750+
Samsung slimline: http://www.laptopworld.dk/anmeldelser/49-Tilbehoer/4239-samsung-slimline-se-406a-blue-ray-combo-drev.html
Eller Asus Slimline:http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=318499
Der findes også en Philips til bare 600 Kr. Men om den er god?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 21:50 #8
Avatar billede brynjesmeden Praktikant
18. november 2011 - 17:22 #9
Hej igen jeg har kigget lidt rundt og det bliver nok Samsung
SE-406AB den koster 619kr. hos ProShop, meeen er lidt i tvivl for en ny (billig)ekstern, læser kun med 6x speed hvor imod hvis jeg køber boksen (som jeg ikke kan finde)og sætter den interne i den, vil jeg få 8x speed, jeg ved ikke helt hvad man vil spar i tid når man ripper og konvertere ,lige nu har jeg lånt en 6x speed og er ved at rippe og konverterer Batman, så jeg kan afspille på min ipad/iphone og det tagger ca. 5 timer
Avatar billede brynjesmeden Praktikant
18. november 2011 - 18:31 #10
Jeg har lige købt en LG extern brænder og jeg takker for hjælpen og giver jensenjs point, for det var den løsning som jeg søgte ,jeg håber bare han kan komme i tanke om hvor han har købt den, hvis andre synes det er en god løsning, og så var der heller ikke andre jeg kunne give dem :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2011 - 19:43 #11
Point betyder ikke noget for mig, men jeg vil bare gøre opmærksom på, at det link jensenjs ligger i #4 havde jeg allerede lagt i #3.
Men det er Ok:)
Avatar billede brynjesmeden Praktikant
18. november 2011 - 19:47 #12
sorry
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2011 - 19:51 #13
Det er ikke et problem:)