Avatar billede samuray111 Praktikant
19. november 2011 - 11:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hurtigere pc ?

Jeg ved at man kan forkorte lukningstiden på programmer også når man vil slukke sin computer. man kan  indstille den til at lukke hurtigere, det er simpelthen reaktionstiden, jeg taler om her, men jeg kan ikke huske hvor det er man går ind og skriver talene om fra fra frek.s 1.sek til 0/5 sek.

jeg ved det kan lade sig gøre da jeg har gjordt det før, men den guide jeg brugte fra nettet kan jeg ikke finde igen, så jeg håber der er en derude, der kan hjælpe mig.
på forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2011 - 11:56 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 11:59 #2
Du skal altid lige skrive hvilket system det drejer sig om?
Så er vi fri for at gææte hvilken vej vi skal gå.
Men her er nogle muligheder:
http://www.google.dk/#pq=excel+blue+screen+ctrl%2Bs&hl=da&cp=12&gs_id=50&xhr=t&q=close+pc+faster&pf=p&sclient=psy-ab&source=hp&pbx=1&oq=close+pc+fas&aq=0w&aqi=q-w1&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=9c99327ac41836&biw=1024&bih=618
Avatar billede samuray111 Praktikant
19. november 2011 - 12:03 #3
sorry det er vista
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 12:05 #4
Det var vi da enige om.

Men er der ikke noget med man kan risikere at få advarselsbokse på skærmen med at et program ikke kan afvikles så hurtigt som du har bestemt? Så har man ikke "tjent" noget på tiden hvis den hænger!

Og hvorfor er det vigtigt at den bruger 5 sekunder mindre tid om at lukke??
Det er da vigtigere at den starter hurtigt op.
Avatar billede samuray111 Praktikant
19. november 2011 - 12:17 #5
jeg har aldrig oplevet problemmer, efter jeg har sat tiden ned. men jeg forstår da godt at det er et problem, hvis der kommer advarsler op inden den når at lukke.

for nogen er det bare lidt sjovere hvis ens pc lukker i en fart, eller hvis man bare kan gøre den lidt hurtigere. måske lidt nørdet. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 12:20 #6
Ja og derfor er det nemlig også vigtigt at man ikke har unødvendige applikationer kørende i opstarten som også skal lukkes ned. En oprydning her er det der giver mest.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 12:20 #7
Og det er både på opstart og nedlukning at man får glæde af dette.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2011 - 12:27 #8
en af dem der sinker nedlukning er messinger - en besynderlig fejl fra deres side
venter på at messinger lukker står der
hvad hulen skal jeg bruge den besked til

det skal i ABSOLUT se at få gjort noget ved microsoft

de stoppede at messinger auto kunne logge på af sikkerhedsårsager
det har i hvert fald ikke hjulpet brugerne
Avatar billede samuray111 Praktikant
19. november 2011 - 12:27 #9
men nu er jeg en af dem som overhovedet ikke har det mindste forstand på pc, og ved desværre ikke hvilke programmer jeg kan lukke for og hvilke jeg abselut skal holde mig fra at lukke. er der en liste eller et andet hjælpe middel der kan fortælle en hvad pc.en skal have kørende, og som så gør at resten af programmerne er valgfri at lukke for.
Avatar billede samuray111 Praktikant
19. november 2011 - 12:33 #10
men nu er jeg en af dem som overhovedet ikke har det mindste forstand på pc, og ved desværre ikke hvilke programmer jeg kan lukke for og hvilke jeg abselut skal holde mig fra at lukke. er der en liste eller et andet hjælpe middel der kan fortælle en hvad pc.en skal have kørende, og som så gør at resten af programmerne er valgfri at lukke for.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 12:41 #11
Kender desværre ikke hvilke programmer der er vif´gtige i Vista da jeg ikke bruger dette system.
Men i Xp her har jeg Kun mine sikkerhedsprogrammer kørende og cftmon.exe.