Avatar billede samuray111 Praktikant
19. november 2011 - 12:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvad kan man slukke for uden problemmer i opstart.

nu er jeg en af dem som overhovedet ikke har det mindste forstand på pc, og ved desværre ikke hvilke programmer jeg kan lukke for og hvilke jeg abselut skal holde mig fra at lukke. er der en liste eller et andet hjælpe middel der kan fortælle en hvad pc.en skal have kørende, og som så gør at resten af programmerne er valgfri at lukke for. jeg køre med vista.
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. november 2011 - 15:10 #1
hvis du ikke har forstand på det så skal du groft sagt holde pølserne fra fedtefadet...for fjerner du det forkerte har du en masse ANDRE problemer ...

men måske du skal istedet beskrive hvad du har for et problem?

mine anbefalinger:
1. kig "Tilføj/fjern" programmer igennem. Det du ikke genkender eller du ikke bruger afinstallerer du (DET ER DEN ENESTE MÅDE en lagmand piller ved programmer i windows på)

2. du åbner denne computer, højreklikker dine drev og laver en diskoprydning. sæt flueben i alle punkter "undtagen komprimer data" (kan sagtens tage lang tid, mist ikke tålmodigheden)

3. du åbner denne computer, højreklikker dine drev og vælg egenskaber. Vælg fluebenet diskdefragmentering. I det nye vindue klikker du "defragmenter". også venter du ellers i de "par timer" det kan tage

4. åbn Internet Explorer, klik funktioner og internetindstillinger og indstillinger, sæt midlertidige internetfiler til 100mb

5. åbn Internet Explorer, klik funktioner og internetindstillinger, fanebladet programmer og klik "administer tilføjelsesprogrammer. Disable dem du ikke har brug for.

For yderligere hjælp skal du beskrive HELT præcist hvad dit problem er ...
Avatar billede milter Ekspert
19. november 2011 - 15:44 #2
Du kan finde en liste herunder med langt de fleste af programmerne og en forklaring til dem, men som juleulven skriver, det kræver et grundigt kendskab til hele computerens måde at køre på, hvis du vil pille ved dem:

http://www.pacs-portal.co.uk/startup_search.php
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_content.php

Forøvrigt anbefaler de fleste, at man klarer den slags vha. services.msc til Vista og 7'eren:

http://www.blackviper.com/2009/05/31/black-vipers-windows-vista-service-pack-2-service-configurations/
Avatar billede milter Ekspert
19. november 2011 - 15:54 #3
Tilføjelse til #2.

Den her liste over "start-up programmer er vist lidt mere brugbar:

http://www.bleepingcomputer.com/startups/
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 15:57 #4
http://www.lytebyte.com/2008/06/11/remove-unwanted-startup-programs-windows-vista/

Med CCleaner kan du under værktøjer-opstart se hav der starter op sammen med pc. I nederste højre hjørne er der en knap hvor du kan gemme en tekstfil med din opstart. Gem den på skrivebord, og kopier den herind.
http://www.piriform.com/ccleaner
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. november 2011 - 17:31 #5
problemet med Ccleaner er, at har man nu f.eks malware på sin maskine så bliver det smidt i karantæne og derved mister man en systemkritisk fil ... også er man først rigtig på numsen :)

så ccleaner kører man når man er SIKKER på man ikke har malware/Vira :D
19. november 2011 - 18:19 #6
Ref #5 - CCleaner er ikke beregnet til at finde/fjerne Malware/snavs...

...så ccleaner kører man når man er SIKKER på man ikke har malware/Vira :D ... - ikke forstået ??
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. november 2011 - 19:03 #7
#6 det er mig der er dum og blander 2 programmer sammen ... beklager
Avatar billede samuray111 Praktikant
19. november 2011 - 23:28 #8
tak for hjælpen
Avatar billede samuray111 Praktikant
19. november 2011 - 23:34 #9
milter, jeg laver lige en ny tråd og giver dig de 15 point, da jeg kom til at give mig selv dem.
Avatar billede pstidsen Novice
19. november 2011 - 23:40 #10