Avatar billede MrThingyman Novice
20. november 2011 - 16:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Videoredigeringsprogram der kan åbne og redigere i .mkv-filer

Dette er mit første spørgsmål, som jeg opretter herinde. Jeg undskylder derfor, hvis jeg på en eller anden måde har gjort noget forkert :)

Men som overskriften antyder, så leder jeg efter noget video editing software, som kan åbne og redigere i .mkv-filer. Jeg vil gerne lave én stor video, som indeholder klip fra en masse forskellige mkv-filer, så det ville være helt fantastisk, hvis jeg ikke havde brug for et separat program (såsom avidemux) til at cutte mkv-filer op og gemme disse i nyt format, da dette er ret tidskrævende.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
20. november 2011 - 17:34 #1
er med på en lytter.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2011 - 17:52 #2
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2011 - 18:49 #3
Avidemux
Jeg har ikke selv prøvet det, men mange er ret glade for det.

http://avidemux.sourceforge.net/
Avatar billede MrThingyman Novice
20. november 2011 - 19:47 #4
Som nævnt i OP, så er avidemux desværre ikke det, som jeg leder efter.

220661's link hjælper desværre heller ikke, da der også her er tale om separate programmer til mkv-filer.

Det jeg eftersøger (hvis det overhovedet findes) er et program, jeg kan bruge til at lave videoer i, og som kan åbne mkv-filer. Videoredigeringsprogrammer såsom Windows Movie Maker og Adobe Premiere. Jeg vil være i stand til at kunne åbne en masse mkv-filer i mit program og klippe i dem, men det kan jeg ikke i de nævnte programmer (i hvert fald ikke de versioner, som jeg prøvede for noget tid siden). Jeg ønsker nemlig at lave en kompilation af filmklip fra forskellige film på den mest effektive måde.

Findes et sådant program overhovedet?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2011 - 07:52 #5
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2011 - 13:15 #6
var det løsningen
Avatar billede eurositi Ekspert
18. december 2011 - 21:54 #7
http://www.freemake.com/free_video_converter/
Gratisprogrammet Freemake Video Converter er hamrende hurtigt (grafikkortaccelereret proces) og giver mulighed for non-lineær grafisk videoredigering. Redigeringsfunktionen kan bruges til en helt præcis trimning på millisekunder, men ikke til efterbehandling af billedkvaliteten. Output til et hvilket som helst filformat. Vælg 2-pass eller DXVA. Vælg "Same as source", hvis du har ekstra travlt.
TIP: Vælg brugerdefineret installation og fravælg det skrammel, som følger med programmet.

http://handbrake.fr/downloads.php
Handbrake er en gratis klassiker til højkvalitets billedoptimering af digital video. Understøtter output til MKV, MP4 og M4V containere. Baseret på det overlegne x264 codec.
TIP: Start med at lave output-tests. Markér 10 repræsentative sekunder og sammenlign disse prøver for at finde den optimale indstilling.

http://www.anvsoft.com/any-video-converter-free.html
En anden klassiker på gratismarkedet. Er en anelse upræcis, men indstillingsmulighederne er ganske gode.

http://www.xmedia-recode.de/download.html
Hjemmesiden er på tysk, men dette gratisprogram har faktisk noget nær det hele. Har ikke testet det så meget, men formatunderstøttelsen og indstillingsmulighederne er helt i top.

http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/win32/mkvtoolnix-unicode-5.2.0-setup.exe
Seneste version af Matroska.org's officielle editor. Det er ikke for nybegyndere, men der kan vistnok både trimmes, oprettes kapitler, indsættes ekstra lydspor og undertekster.

Alt ovenfor er udmærket software, selv om det er gratis. Så brug for alt i verden ikke penge på noget kommercielt skrammel som Premiere Pro eller Final Cut, som kræver, at du konverterer fra den teknisk overlegne MKV-container til et proprietært, indholdsbegrænset makværksformat! ;)