Avatar billede Mads Nybegynder
21. november 2011 - 14:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

1go.dk udgående mailserver ?

Jeg er ved at hjælpe en, som ikke har kunnet sende mails siden TDC ændrede på deres SMTP, så man skulle bruge login for at sende mail via dem.

Problemet er, at han bruger en mailboks fra 1go.dk, hvor han har et domæne og betaler for et webhotel.
Her bruger han godt nok 1go.dk's mailserver til at modtage mails, men de har ikke en udgående mailserver.
De skriver på deres supportside, at man skal bruge sin internetudbyders - i dette tilfælde TDC.
(Kan ses her: http://www.1go.dk/webhotel/faq.php)

Han har ikke en mailkonto hos TDC, så jeg prøvede med en Gmail for at se om det ville virke, men så kommer det jo til at se ud som om at de mails han sender, er blevet sendt fra Gmail-adressen, og det skal den ikke.

Vil det så ikke være samme tilfælde, hvis vi opretter en TDC mail og bruger loginoplysningerne fra den? Så vil det vel se ud som om at afsendte mails sendes fra TDC-adressen?

Hvordan får jeg klaret så han sender fra sin domæne adresse?

På forhånd tak!
Avatar billede lars_ Nybegynder
21. november 2011 - 15:16 #1
Jeg kan tilbyde indgående og udgående mail hos www.lfweb.dk. Jeg har selv haft en kunde for nylig der blev ramt på samme måde som ovenstående.
Avatar billede juleulven Nybegynder
22. november 2011 - 10:09 #2
Du tager fat i 1go.dk også siger du til dem, at DE SKAL OPSÆTTE en smtp-server eftersom, at man ikke længere kan benytte sin ISP'ers til SMTP Relay.

fatter de ikke dette så skal du se og få skiftet udbyder ASAP for så er din leverandør grundlæggende inkompetent på hostnings markedet...

ISP'erne har været undervejs med blokering af "SMTP-relaying" i langt over 2 år ....  så kommer dette som en overraskelse for nogle der LEVER af, at sælge e-mail hosting så har de sq et KÆMPE problem ...
Avatar billede Mads Nybegynder
23. november 2011 - 21:47 #3
Fandt selv ud af det, da jeg ENDELIG kom igennem til 1go.dk's support.

Under "Flere indstillinger", når man redigerer en konto - her skal der under fanebladet "Server til udgående post" være flueben i "Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse".
Derunder skal der være markeret i "Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post".

Under fanebladet "Avanceret", skal "Server til udgående post (SMTP)" så til portnummer "26".

Så ved andre folk det også :-)