Avatar billede bergstein Nybegynder
21. november 2011 - 22:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyformateret computer - langsom

Hejsa.

MIt spørgsmål giver ikke sig selv, i hvilken gruppe spørgsmålet skal stilles. Det flakker lidt omkring - og samtidig kender jeg ikke problemets placering og omfang og dermed spørgsmålets tilhørssted.

Jeg har en cirka halvt år gammel Medion PC. Den har kørt fint indtil nu, dog tændt ca. 12 timer dagligt.

Her i dag begydnte PC'en pludselig at køre teeeeeeeeemelig langsom, efter at have fungeret normalt i formiddag. Jeg valgte at genstarte, da dette ofte løser mange problemer. Opstarten var også meeeeeget langsom i forhold til den normalt hurtige start, den plejer at have. Ved næste (igen langsomme) genstart kom der en af de berygtede blue-screen meddelelser, som jeg ikke aner en hut af, andet end det formentlig ikke betyder held.

Da jeg havde backup af alle data, valgte jeg at køre reetablerings funktionen fra Medion, der ligger på maskinen og "starte forfra"

Maskinen er fortast MEEEEEEGET langsom. Den har nu i 3 timer kørt virus skan (det medfølgende fra Bullgard) og fået installeret Explorer 9 i stedet for 8. Begge dele tog ufattelig lang tid. Det er tydeligt at høre, at computeren arbejder heftigt uden at det lyder som en mislyd.

Jeg kører Windows 7 og netforbindelsen er OK. Antivirus viste ingen ting. Maskinen er som sagt kun ca. et halvt år gammel.

Jeg frygter dog, at der kan være tale om hardwarefejl, da maskinen som sagt er nyformateret (eller det er / hedder det vel ikke, når det blot er recovery funktionen, der er anvendt). og problemet stadig eksisterer. Findes der et program, der kan analysere hardwarefejl eller er løsningen at sende den afsted til mekaniker eller Medion.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. november 2011 - 22:26 #1
Prøv og kør en diskoprydning og derefter en disk defragmentering, værktøjerne er under programmer -> tilbehør -> systemværktøjer

Mens følgende gennemføres bedes du holde nallerne langt fra pcen, samt have minimal antal programmer kørende :)
Avatar billede bergstein Nybegynder
21. november 2011 - 23:18 #2
Umiddelbart ingen forskel, men afventer lige en genstart og periode inden dommen.

Der var dog næsten ingen ting at defragmentere (vel pga. computeren var reetableret til fabriksinstillinger?)

Ca. 10 % på Boot C:
0 % på recovery disken
2 % på voluemn et eller andet disk.

Som indledt - jeg vender tilbage efter at have set problemet an i en periode
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2011 - 07:54 #3
kunne det ikke være bullguard der laver ged i den

ja du kan teste din maskine med denne her

burn in test

http://www.passmark.com/products/bit.htm

hent den her

http://www.passmark.com/download/bit_download.htm

sæt en tilfældig cd i drevet mens du tester

er der noget der kræver orden i systemet er det spil der kan drille i den grad så derfor skal masinen være helt opdateret

prøv også med can you run it

den kan af og til give nogle overraskende små beskeder man ikke venter - vælg et lidt nyere spil
du behøver ikke at have det inde eller være spiller

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx
Avatar billede Blueeyez Mester
22. november 2011 - 12:16 #4
Vil os påpege anti virus softwaren som evt problem, men jeg vil dog os pege på at du nok ikke har lavet en helt ren formatering, ment i den forstand at du vel ikke har en windows 7 installations cd og ikke reovery?

Har selv haft en pc engang med recovery og den lagde alt muligt på ens pc i forhold til en ren installation cd, forskellen er dog driverne, men det er nu ret nemt at finde (Og ja jeg anbefaler ikke at du lader windows 7 selv skaffe dem hvis du selv har mulighed for det)
Avatar billede bergstein Nybegynder
11. august 2013 - 01:26 #5
Hejsa. Efter længere tids fravær er jeg tilbage og vil gerne give points til jer, der returnerer med et tomt svar.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 08:21 #6
ok