Avatar billede tbsandau Novice
27. november 2011 - 15:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mine office-programmer laver fejl ved start.

Hej.
Jeg har et problem. Min far købte ny computer og købte dertil en Office pakke (den lille med PowerPoint, Word og Excel).
Der har fra dag et, været problemer med at når man starter et af programmerne, popper en fejl meddelelse op hvor der står:

"Microsoft Word er holdt op med at fungere"

Man har kun mulighed for at vælge at lukke programmet. Og startet man fx Word igen, kommer denne meddelelse:

"Word blev ikke startet korrekt sidste gang. Hvis du starter Word i fejlsikret tilstand, er det lettere at rette eller identificere et startproblem, så du kan starte uden problemer. [...]"

Kan vælge ja eller nej. Ja, så fungere word fint, nej så henviser den til at man henter seneste indstillinger fra Normal.dot?!

Har selvfølgelig prøvet at opdatere og reinstallere, uden held.

Håber nogen kan guide mig til en løsning.

//Tim
Avatar billede tbsandau Novice
27. november 2011 - 15:09 #1
Office 2010 forresten...
Avatar billede giweo Juniormester
27. november 2011 - 16:34 #2
Hej

Umiddelbart kan der været flere ting.

Din antivirus der ikke, af en eller anden grund, giver dig lov til at åbne Word - Slå midlertidigt din antivirus fra, og prøv så igen.

Det kan også være et printer-problem. Hvid du fx har en netværksprinter som default, og denne printer ikke er tilgængelig mns du åbner word, kan det også drille.
Prøv at skifte default printer.
Avatar billede juleulven Nybegynder
27. november 2011 - 18:20 #3
du kan også slette din "normal.dot" ... dette er jo en dokument skabelon som "Word" opretter ved installation.

Der kan godt ske fejl med denne og det forsager så en "opstarts" fejl.

At slette den gør bare, at word laver en ny ...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2011 - 21:28 #4
Hvis ikke en reinstallering løser det, så havde jeg forsøgt med at tjekke disken for fejl med chkdsk:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Denne er til Vista, men xp og 7 virker på samme måde.
Du skal genstarte pc når du bliver bedt om det.
Avatar billede tbsandau Novice
11. december 2011 - 20:37 #5
Tak for hjælpen. Intet af det har hjulpet. Har prøvet at formatere også, det har heller ikke hjulpet. Så min konklusion må være det er en fejl med installationsfilen....