Avatar billede follmann Novice
28. november 2011 - 13:06 Der er 11 kommentarer

IE 8 startside glemmes

Jeg har problemer med at mine xp pro maskiner efter opgradering til win server 2008.

Jeg kan ikke få min startside i IE8 til at blive husket.

Jeg har fra serveren valgt at alle brugere skal starte på samme side. Men af en eller anden grund, så bliver google ved med at dominere forsiden i IE8?

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede helt83 Nybegynder
28. november 2011 - 13:10 #1
Er din pc med i et domain, for så kan det være styret af gpo.

Ellers kan du prøve at gå i gpedit.msc vælge menu: Brugerkonfiguration, Windows-indstillinger, Internet Explorer-vedligeholdelse, URL-adresser: under vigtige URL-adresser kan du indtaste din start side.
Avatar billede follmann Novice
29. november 2011 - 11:19 #2
Alle maskiner logger på samme domæne. Men brugerne har forskellige profiler. Dog skal alle brugere have samme startside i IE.

Dit forslag med gpedit.msc virker halvt. Hvis jeg logger på domænet med administrator bruger, så virker startsiden. Men logger jeg på men en medarbejder profil, så er der ikke defineret nogen startside.
Avatar billede follmann Novice
29. november 2011 - 12:11 #3
Gruppepolitikken der sætter startsiden i IE slår ikke igennem, ej heller det script vi brugte på 2003 serveren. Et forsøg på at ændre det i standard profilen gav heller ikke noget resultat.
Avatar billede helt83 Nybegynder
29. november 2011 - 13:09 #4
er det i default domain gpo du retter eller har du lavet en specifik gpo til det?
Avatar billede follmann Novice
29. november 2011 - 15:30 #5
har testet med følgende:

en gpo på som sætter startsiden via en reg fil, denne er testet både på maschine config og User config i startup/logon

en gpo på som sætter startsiden via User Config / Preferences /Control Panel Settings / Internet settings
lagt startsiden på den Mandatory profil som alle får som standard.

Jeg har ikke testet det med opsætnnigen af en task i MDT, men tror heller ikke det giver noget da det 'kun' kommer på når maskinen bliver Deployet.

Alle gpo'er der bliver brugt er checket for eventuelle opsætninger mht. startside og internet explorer. Der er ikke nogen ude over de ønskede der sætter startsiden.
Avatar billede follmann Novice
30. november 2011 - 11:00 #6
Hopper lige tråden en gang. Håber på en genial hjælper ser denne tråd.
Avatar billede helt83 Nybegynder
30. november 2011 - 20:05 #7
Hej igen

Kender du funktionen Group Policy Results i Group Policy Management: for her kan du nøjagtig se hvad brugerne bliver ramt af og hvilken gpo der "vinder"
Avatar billede helt83 Nybegynder
30. november 2011 - 20:13 #8
hvis nu du laver en sikkerhedsgruppe der hedder SG_IE_startside eller sådan noget i den retning, så laver du en gpo i den ou hvor dine brugere er. I denne gpo sætter du din start side under User Config / Preferences /Control Panel Settings / Internet setting. I Security Filtering fjerne du hvad end der står og tilføjer SG_IE_startside.

I SG_IE_startside tilføjere du de brugere der skal have start siden. husk at køre gpupdate /force efterfølgende.

mvh
helt83
Avatar billede follmann Novice
30. november 2011 - 20:49 #9
Vil forsøge at få det testet i morgen.

Takker for forslag.
Avatar billede helt83 Nybegynder
06. december 2011 - 15:38 #10
Hej follmann

fik du det til at virke?
Avatar billede follmann Novice
06. december 2011 - 19:35 #11
Hejsa. Undskyld den manglende tilbagemeldig. Har været væk fra arbejdet pga. sygdom, men har i går sendt dine forslag videre til en kollega.

Så pt. afventer jeg svar fra hans side, da jeg nok er væk fra jobbet et par dage endnu.