Avatar billede lasse0000 Novice
28. november 2011 - 22:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lukke kontakt

Acer Aspire 7720ZG. Sort skærm, kører fint med eksten, har prøvet med ny skærm,det hjalp ikke, tænkte at det måske var den kontakt som slukker for skærmen når man lukker låget, men kan ikke finde sådan en, er der nogen der har en ide?
Avatar billede Blueeyez Mester
28. november 2011 - 22:05 #1
Kunne være: Grafikkortet, forbidnelsen mellem skærm og bundkort.. etc..

Grundet ekstern skærm ikke reagerer kan være fordi den skal aktivere porten  først :) (Plejer og blive gjort med et par taster.. men ved ikke med følgende bærbar.
28. november 2011 - 22:21 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede lasse0000 Novice
28. november 2011 - 22:27 #3
Det gik lidt stærkt. Maskinen kører fint, men har sort skærm. Sætter man en ekstern skærm på vises alt. Maskinen kører med Vista.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
28. november 2011 - 22:51 #4
Der er normalt en tastekombination med Fn-tasten samt en F-taste der skifter mellem 'laptop skærm' > 'ekstern skærm > 'begge skærme'
(ikke nødvendigvis i den rækkefølge) hvorefter den looper tilbage og starter forfra.
Ud fra det jeg har kunnet finde, ser det ud til at din Acer bruger Fn+F5.
Avatar billede lasse0000 Novice
29. november 2011 - 08:29 #5
Tastekombinationen er prøvet, og har googlet rundt for at finde en løsning, der er meget om (bsod) men grafikken virker jo ellers kunne man jo ikke se noget på eksterne skærme.
Avatar billede Maako Nybegynder
29. november 2011 - 09:34 #6
Du kan eventuelt højre klikke på skrivebordet med den eksterne skærm > Personlige instillinger > Skærminstillinger, og der kan du så se om din skærm er aktiv og aktivere den derfra.
Det er det samme som @snowmandk siger, men mere visuelt.
Avatar billede lasse0000 Novice
29. november 2011 - 12:18 #7
Prøvede at gå ind indstillinger, som forslået. Den finder kun den eksterne skærm. Prøvede at skifte stikket, men den finder stadig kun den eksterne.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
29. november 2011 - 17:42 #8
Har maskinen nogensinde været skilt ad? Så kunne det være flexkablet der forbinder skærmen med bundkortet der ikke er monteret korrekt.
MEN hvis du har lamper/leds på kanten af skærmen der virker fint, så er det sansynligvis ikke kablet det er galt med...
Ellers vil jeg tro at den interne KAN være helt deaktiveret i BIOS og sidste mulighed er en defekt skærm...
Avatar billede lasse0000 Novice
29. november 2011 - 21:30 #9
Maskinen har ikke været skilt ad før. Den kører rigtig godt endda. Har prøvet med ny skærm, samme resultat, men har faktisk ikke kigget efter i bios.Fejlen er opstået uden grund, kørte fint, lukkede ned, og så har den været (skærmdød) siden.
Avatar billede lasse0000 Novice
30. november 2011 - 13:35 #10
I bios var der ikke adgang til at ændre andet end klokken og boot rækkefølgen. I enhåndstering er skærmen ikke vist, har prøvet lidt forskelligt men kan faktisk ikke engang opdatere driveren,og den mangler, da den skriver at systemet ikke understøtter dette.( er hentet hos Acer) opdateret bios, hjalp heller ikke. HDD, skærm, Ram er prøvet af på anden maskine, og det virker. Kommer jo meget videre uden driver..Nogen bud på hvordan jeg får den installeret. lidt info Acer 7720ZG Vista Home premium 32 bit
Avatar billede lasse0000 Novice
30. november 2011 - 20:15 #11
Har nu prøvet at installere standard vga driver uden held, både manuelt, og ved hjælp af drivermax, Fik så ideen at Vista er i stykker så tog en ny hdd, hentede driverene på Acers side, og ville så sætte 7érn på, men den siger også under installationen at driverne ikke duer,og det er til 7érn. Er det et råd for det, eller er jeg bare blevet ejer af endnu en stationær:
30. november 2011 - 20:23 #12
... Hvis der er SORT skærm HELT FRA PowerOn - så har det jo ikke en dyt med Styresystemet at gøre ?

Kan du evt. SVAGT ane lidt tekst på skærmen ? Evt. med sidelys på ?
Avatar billede lasse0000 Novice
30. november 2011 - 20:42 #13
Nej intet, klikkede ctrl. alt delete  på et tidspunkt, så var der skærm på. Men den forsvandt igen under genstart. Har også en ny aflang dims der sidder lige under skærmen, men det har heller ikke haft nogen effekt.
Avatar billede lasse0000 Novice
07. december 2011 - 13:07 #14
Løsningen: BIO`S opdatering, med rename af fd. file.