Avatar billede peterpeter Seniormester
01. december 2011 - 13:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ny skærm til 1000 kr.

Kære alle

Vi har købt ny stationær og skal i den forbindelse også have en ny skærm..
Desværre er budgettet ikke sø højt - ca. 1000 kr. kan vi give og det må gerne være så stor en skærm som muligt...

Jeg har prøvet at lede efter nogle tests på nettet, blandt anddet hos Alt Om Data og lign. - men jeg kan ikke rigtig finde noget... (udover at VOC skærmene er dårlige...)

Nogen der kan hjælpe mig ??

- Enten hvad skal jeg købe eller en god test !!

På forhånd tak

/Peter
Avatar billede poko1 Ekspert
01. december 2011 - 14:01 #1
Aldi? Godt nok lidt dyrere men 23"
http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_48/OFF02.SHTML
Avatar billede poko1 Ekspert
01. december 2011 - 14:03 #2
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2011 - 14:05 #3
Jeg havde fundet et i Fona, som bestemt er godt, men linket til Aldi er billigere. Men nu jeg har det: http://fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4109560970
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
01. december 2011 - 14:10 #4
Et rigtigt godt sted at læse tests og anmeldelser (hvis man kan finde rundt på sitet) er hos http://www.flatpanels.dk/
Avatar billede peterpeter Seniormester
01. december 2011 - 14:42 #5
TAK TAK
Havde tænkt på Aldi skærmen og Samsung skærmen fra Fona ser fin ud, dog lidt dyr - MEN - Hvor gode er de ???
Jeg har et fjernsyn der er Samsung, men det betyder jo ikke, at netop den computerskærm er god !!
AOC skærmen fra EDB-priser linket bilver det ikke !! - De har simpelthen fået så dårlige anmeldelser i Alt Om Data !!!

Kigger lige på Flatpanels.dk
Avatar billede peterpeter Seniormester
01. december 2011 - 14:47 #6
Gad vide hvordan Medion skærmen er ??
Avatar billede peterpeter Seniormester
01. december 2011 - 15:01 #7
Okay... Flatpanels var prof. men ikke lige til at finde rundt i... Jeg fandt ikke svar på mit spørgsmål....

Arrhh....For pokker da, hvilken skærm er bedst - hvilken skal jeg købe ?

Hvis der bare var et sted, hvor de havde testet 1000 kroners skærme !!!
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2011 - 15:30 #8
Jeg har nu købt sådan en Aldiskærm. Det er svært at bedømme den i forhold til min Samsung, da jeg ikke har dem tændt samtidig. Men efter at have justeret lys og kontrast, ser den udmærket ud. Dårlig er den bestemt ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. december 2011 - 15:32 #9
Jeg har både en Aldi skærm og en AOC  og vil sige jeg giver ikke meget for anmeldelser i Alt om data! den er aldeles udemærket til grafisk arbejde som jeg gør meget i og Medion bruger jeg som mediaskærm også den viser ingen svagheder!
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2011 - 16:27 #10
Der er indbygget højtalere i Medion skærmen, men jeg kan ikke få en lyd ud. Sætter jeg stikket i min radio fungere det fint.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. december 2011 - 16:32 #11
valbycom
Det aktiveres i skærmmenu.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2011 - 16:43 #12
Det har jeg prøvet. Den står på fuld styrke, og den grønne knap, til venstre, ved lydløsknap.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2011 - 16:54 #13
Der er heller ingen lyd på hovedtelefonerne.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2011 - 20:26 #14
Jeg har løst lydproblemet. Mærkeligt nok, skulle der forandres noget i Kontrol panel /manage audio device. Det underlige er, at det fungerede fint over radio forstærkeren, og det gør det stadig.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2011 - 16:59 #15
Endnu et æble er faldet af træet. Lyden på min skærm kom fordi, den kører over HDMI, og altså ikke har noget med audio stikket at gøre. Og jeg er tilfreds med skærmen. Tør godt anbefale den.
Avatar billede peterpeter Seniormester
06. december 2011 - 15:08 #16
Jeg har købt Aldi/Medion skærmen !!
Poko 1 : Point til dig ;-)

Ligger di et svar...
Avatar billede poko1 Ekspert
06. december 2011 - 15:49 #17
Tillykke med dit valg :-)