Avatar billede yxos Nybegynder
02. december 2011 - 10:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Krydsref SELECT...

Jeg har en tabel med varer og informationer om varerne!
Men det er ikke den samme type information der gælder for de forskellige varer. Derfor er tabellen ikke bygget op med forskellige felter, som normalt; "Varenr", "Beskrivelse", "Længde" "højde" osv.
I stedet er den  relativ simpelt bygget op:

Varetabel:
1. VARENR
2. FELTNAVN
3. INDHOLD

På den måde kan jeg have x antal informationer pr. vare.  Fx.:

VARENR  FELTNAVN  INDHOLD
112345  DESCR      Vare1
112345  LENGTH    12

222345  DESCR      Vare2
222345  HIGHT      6

Jeg ville så gerne lave en SELECT, som giver mig det, der er pr. vare, sådan, at resultatet af den bliver som følger:

VARENR  DESCR    LENGTH    HIGHT
112345  Vare1    12
222345  Vare2                  6

Kan man det?
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
02. december 2011 - 11:12 #1
Ja, men ikke sikkert det er specielt smart:

http://www.sqlservercentral.com/articles/t-sql/63681/
Avatar billede yxos Nybegynder
02. december 2011 - 11:51 #2
Smart er det, men det løser ikke mit problem, hvor jeg ikke skal summere, men blot hente de enkelte værdier.
Jeg vil nu alligevel lege lidt med CASE, og se om det bringer mig videre...
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
02. december 2011 - 12:36 #3
Du bør nok læse det igen.

der er kun en række der har en værdi til en given kolonne resten bliver sat til nul

og

0 + 0 + 0 + n = n
Avatar billede yxos Nybegynder
04. december 2011 - 09:52 #4
Bokser videre... Kan ikke få CASE statement accepteret af MySQL...
Avatar billede yxos Nybegynder
17. december 2011 - 11:48 #5
Jeg fik desværre aldrig løst mit problem :-(