Avatar billede Kenz Praktikant
02. december 2011 - 16:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort.

Hey..

Jeg er en af de uheldige ejere af en acer emachine el1352..

grunden til at jeg siger uheldig, er at dens power supply kun er på 220watt

Jeg har et msi r5450 grafikkort liggene, men på pakken står der: 400watt or higher power supply recommended..

jeg har ikke forstand på det, men af hvad jeg forstår suger hver enkel komponent nogle watt fra mit power supply.. altså min harddisk, mit cd drev, osv.

Mit spørgsmål er så om man evt. kan køre grafikkortet, hvis man tager og frakobler cd dreved, og tilslutter grafikkortet, så der er mere strøm det kan tage af?
Avatar billede Kenz Praktikant
02. december 2011 - 16:13 #1
det skal lige siges at jeg godt er klar over at der ikke er plads til sådan et kort i en emachine, fordi kabinettet er så småt, men skide vær med det.. hvis jeg kan få det til at virke, har jeg ikke noget imod at ødelægge kabinettet lidt for at få plads til det.. haha
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
02. december 2011 - 16:23 #2
cd-drevet er desværre et af de komponenter der tager mindst strøm i en pc'er... Nu om dage er den største strømsluger grafikkortet, nr. 2 er cpu'en, derefter chipset (bundkort), harddisk osv...
Så tror ikke du nogensinde kan få den til at køre stabilt med så lille en PSU.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
02. december 2011 - 16:24 #3
Sidestep...: Hvad med at lukke dine gamle spørgsmål? Kan se du har nogen der er over 1 år gamle ;)
Avatar billede Kenz Praktikant
02. december 2011 - 16:41 #4
arh hvor nederen! det værste er at jeg har en anden computer med 380watts power supply, men den er så gammel, at stikkene ikke er sata stik ;/.. hmm men tror du det er muligt overhovedet at kunne køre grafikkortet på computeren? grunden til at jeg spørger istedet for at prøve, er at min harddisk brændte sammen igår, så har taget en anden harddisk og smidt i (en harddisk fra en acer aspire one, lol) og der er ikke windows installeret, så skal først have installeret windows.. lukker de gamle spørgsmål nu ^^
Avatar billede Kenz Praktikant
02. december 2011 - 17:01 #5
Ifølge hvad jeg læser på nettet bruger grafikkortet max 19watt!
det grafikkort der sidder i min computer er et onboard grafikkort (geforce se6150 mener jeg det hedder).. er det ikke muligt at slukke for strømmen til det indbyggede grafikkort, og så hive stikkene ud af cd drevet, og så have 19watt tilovers til det nye kort? for syntes godt nok ikke 19watt lyder af meget? men igen.. har ikke en skid forstand på strøm xD
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
03. december 2011 - 00:50 #6
Ahaa :)
Jeg gik bare ud fra de indledende oplysninger du kom med på 400watt men det er jo for et komplet system (DOH!) ;)

Så kan du muligvis klare den alligevel... HVIS du kan deaktivere dit onboard grafikkort inde i bios... Det er ikke engang sikkert at du skal pille dit cd drev fra...

MEN... har selv et HD5450 PCI-Express kort... HVIS du er uheldig (som jeg var) så er dit chipset slet ikke kompatibelt med kortet og så er du desværre lige vidt :/

Men prøv :)
Avatar billede Kenz Praktikant
04. december 2011 - 15:34 #7
Hey! Det virker PERFEKT!! :D Jeg får 20-30 flere fps i spillet minecraft nu! nu må vi se hvad der sker når jeg prøver at spille skyrim ^^ men det er godt nok nice alligevel det grafikkort.. tingene i spil står også meget skarpere nu! smid et svar ^^
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
04. december 2011 - 22:12 #8
Svar :)