Avatar billede Far Nybegynder
06. december 2011 - 15:34 Der er 1 kommentar

Router til 100 brugere

Hejsa

Jeg står og skal bruge en router som skal kunne håndtere 100 brugere samtidig. Den behøves ikke at være trådløs. Herudover skal den være gigabit - sikkerheden har 3.prioritet.

Prisen er 10.000 og herunder.

Nogle forslag?

Jeg har kigget lidt på noget cisco, zyxel og dlink, men jeg synes det er svært at læse mig frem til om de kan håndtere presset fra 100brugere fx.

Dlinks top model

http://www.fcomputer.dk/ukendte-prisliste-produkter/d-link/dlink-wireless-n-unified-services-router/

Denne fik jeg af vide ikke var god nok, pga den ikke havde nok sessions og routing tabel var ikke stor nok, mener jeg. Kan det passe?
Avatar billede m_soender Nybegynder
08. december 2011 - 20:12 #1
Har du prøvet at kigge lidt på Cisco ASA5505 eller 5510, burde kunne klare det som du ønsker. Hvor stor en båndbrede har i på jeres internet linje siden du siger at den skal være gigabit? Der er jo ingen grund til at investere i en firewall/router der kan processere 1.2Gb hvis i kun har 20Mb linje.