Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
09. december 2011 - 17:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pludselig opstået problem - skærm vil ikke tilsluttes bærbar

Hejsa

Jeg har i et godt stykke tid brugt en ekstern skærm til min bærbar. Jeg har brugt et DVI-D > HDMI kabel, da min computer ikke har DVI-D.

Der skete så det, at da jeg i dag ville hjem og slutte den til min bærbar, sker det ikke. Det virker til at skærmen registrerer, at der er en forbindelse - men der kommer ikke noget billede.

Når jeg sætter skærmen til, popper beskeden op "Der kan ikke skiftes grafikprocessor på dette tidspunkt, da et eller flere programmer kører." - og jeg har prøvet at lukke alt og får stadig den besked. Beskeden kommer fra et batteri/ydeevne program fra ATI, der er på computeren. Det hedder "konfigurer grafik med understøttelse af skift." Når jeg åbner det og skifter fra strømbesparelse til høj ydeevne, får jeg samme besked - og det mærkelige her er, at den normalt kører på høj ydeevne, men lige pludselig er skiftet og kan ikke skiftes tilbage.

Hvis I mangler noget information, så bare skriv ;)

Sig endelig frem... jeg takker på forhånd!

Vh
Christian
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
09. december 2011 - 18:27 #1
Grafik med skift viser den aktuelle GPU-type i området Status for grafik med skift.

    Strømbesparelse GPU viser at den indbyggede GPU er i brug.
    GPU med høj effekt angiver, at det diskrete grafikkort anvendes.

----

Ovenstående tekst fandt jeg under "Hjælp" i programmet. Det tyder lidt på, at grafikkortet er stået af - kan jeg tjekke det på nogen måde?
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
09. december 2011 - 18:32 #2
Beklager spam.

- det skal lige tilføjes, at når jeg forsøger at hente autodetect driver fra AMD, så kan den ikke finde den / installere den, da den siger, at hardwaren mangler eller lign.

- hvis jeg henter den specifikke driver, siger den, at den ikke kan installeres pga. inkompatibel hardware/software, og jeg skal kontakte producenten...

OBS! Der er forsikring på computeren, så hvis I er sikre på, at der er et hardware problem, så sig det endelig - så kan den bare komme dertil...
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 19:41 #3
Har du forsøgt en harmløs systemgendannelse til dengang det virkede?
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
09. december 2011 - 19:53 #4
Det kan da prøves... ;) Mister man noget ved at gøre det? Den skal kun stilles tilbage til i går aftes.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 19:57 #5
Kun programmer du har installeret i nævnte preriode.
Dine personlige filer forbliver intakte som de er.
Du kan læse mere om systemgendannelse her:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/What-is-System-Restore
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
09. december 2011 - 21:41 #6
Tak, tak, tak!

Det virkede efter at have gjort det 3-4 gange pga. antivirus, hvor jeg til sidst slettede det for at installere det igen nu.

Men vigtigst af alt; problemet er løst ;)

Smid et svar hvis du vil have point.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 23:22 #7
Godt du fik det til at virke.