Avatar billede madslennart Novice
14. december 2011 - 20:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brænde videomateriale til dvd

Hej

Jeg har et problem med at brænde videomateriale ud på dvd.

Min kæreste har været ude og rejse. Hun har, selvfølgelig, timevis af videomateriale med hjem, ca. 30GB ;-)

Nu skal jeg brænde det ud så hun har det på dvder.

Under rejsen brugte hun et HD-videokamera hvor hun løbende tog flash-kortet ud og overførte videomaterialet så hun havde plads til nyt frisk materiale.

Videoerne ligger i mp4. Jeg har prøvet at overføre dem direkte fra mappen og til cd-rom-drevet på computeren. Derefter trykket brænd disc.

Jeg kan godt afspille den på computeren, men den hakker meget.

Jeg kan ikke afspille den på min dvd-maskine som ellers bryster sig af at kunne afspille mp4.

Hvad gør jeg galt?

Det skal lige tilføjes at hun er ligeglad med animationer og andre visuelle effekter. Videomaterialet skal bare kunne afspilles fra en simpel dvd. Thats it!

Ser frem til at høre fra jer.

Mvh.

Mads
14. december 2011 - 22:21 #1
Avatar billede milter Ekspert
14. december 2011 - 23:38 #2
HD-video optræder i utallige formater og former for kompressioner. HD-video kræver normalt en hel del mere af computeren end det tidligere SD-format, især i den del, som handler om redigering og konvertering til andre formater.

HD-video kræver en Blue-Ray-brænder, hvis HD-formatet skal bibeholdes. Hvis ikke man har en Blue-ray-brænder, skal HD-formatet konverteres til SD-format, og det kan skabe en masse problemer.
Avatar billede madslennart Novice
16. december 2011 - 18:33 #3
Hmm..kan det virkelig være rigtigt at man skal købe et program til 50$ for at lave en "helt" almindelig dvd?

Jeg skal kun lave de her 4-5 dvd'er og så kommer jeg aldrig til at bruge det program igen..
Avatar billede milter Ekspert
16. december 2011 - 18:41 #4
Du kan ikke brænde HD-video på en "helt almindelig DVD".
Avatar billede madslennart Novice
16. december 2011 - 18:52 #5
Okay..Den havde jeg ikke lige tænkt på.

Det er ikke vigtigt at det bliver HD-kvalitet. Så længe at videoen bare bliver brændt ud uden at det hakker..Så er det fint..
Avatar billede milter Ekspert
16. december 2011 - 19:02 #6
Prøv at kigge på mulige løsninger i Googlesøgningen herunder. Det vil måske give dig en ide om, hvad det drejer sig om.

Hvilken computer vil du bruge til det?
Avatar billede milter Ekspert
16. december 2011 - 19:03 #7
Avatar billede madslennart Novice
29. december 2011 - 11:15 #8
Hej

Ovenstående kunne desværre ikke hjælpe..

Men jeg brugte Windows Movie Maker uden større besvær..