Avatar billede frostholm Praktikant
16. december 2011 - 13:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

.NET C# winapp opret mail i Lotus Notes, attachment problem

Hejsa

Har et windows form app som opretter en memo i Notes som køre på samme maskine, som applicationen ekskveres på og det fungere som det skal, men jeg skal tilføje et attachment og det er ikke lykkedes mig, og google har ikke hjulpet mig, så håber lidt at finde svar hos jer.

                // instantiate a Notes session and workspace
                Type NotesSession = Type.GetTypeFromProgID("Notes.NotesSession");
                Type NotesUIWorkspace = Type.GetTypeFromProgID("Notes.NotesUIWorkspace");
                Object sess = Activator.CreateInstance(NotesSession);
                Object ws = Activator.CreateInstance(NotesUIWorkspace);

                // open current user's mail file
                String mailServer = (String)NotesSession.InvokeMember("GetEnvironmentString", BindingFlags.InvokeMethod, null, sess, new Object[] { "MailServer", true });
                String mailFile = (String)NotesSession.InvokeMember("GetEnvironmentString", BindingFlags.InvokeMethod, null, sess, new Object[] { "MailFile", true });
                NotesUIWorkspace.InvokeMember("OpenDatabase", BindingFlags.InvokeMethod, null, ws, new Object[] { mailServer, mailFile });
                Object uidb = NotesUIWorkspace.InvokeMember("GetCurrentDatabase", BindingFlags.InvokeMethod, null, ws, null);
                Object db = NotesUIWorkspace.InvokeMember("Database", BindingFlags.GetProperty, null, uidb, null);
                Type NotesDatabase = db.GetType();

                // compose a new memo
                Object uidoc = NotesUIWorkspace.InvokeMember("ComposeDocument", BindingFlags.InvokeMethod, null, ws, new Object[] { mailServer, mailFile, "Memo", 0, 0, true });
                Type NotesUIDocument = uidoc.GetType();
                NotesUIDocument.InvokeMember("FieldSetText", BindingFlags.InvokeMethod, null, uidoc, new Object[] { "EnterSendTo", "mfro@danskebank.dk" });
                NotesUIDocument.InvokeMember("FieldSetText", BindingFlags.InvokeMethod, null, uidoc, new Object[] { "Subject", "c# test" });
                NotesUIDocument.InvokeMember("FieldSetText", BindingFlags.InvokeMethod, null, uidoc, new Object[] { "Body", "dette er en test body" });

Ved man kan kode det så memo ikke oprettes i notes, men det ønskes at det gøres på denne måde, så vi kan se mailen og verificere den inden den sendes.
Avatar billede frostholm Praktikant
19. december 2011 - 10:47 #1
Er der ingen der har kendskab til notes / C# ?
Avatar billede frostholm Praktikant
26. marts 2012 - 13:36 #2
lukket
Avatar billede frostholm Praktikant
26. marts 2012 - 13:36 #3
lukket