Avatar billede Miezip87 Novice
16. december 2011 - 14:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Random BSOD. . whea logger

Har et problemer med min computer, den crasher rimlig random. Der vises ingen BSOD, computeren er bare helt frosset, men når man starter op igen kommer den der popup hvor den siger at den er lukket forkert ned, og der står der source Bluescreen

For følgende 2 fejl i loggen.

Event 18, Whea-logger
A fatal hardware error has occurred.

Reported by component: Processor Core
Error Source: Machine Check Exception
Error Type: Cache Hierarchy Error
Processor ID: 0

EventData

  ErrorSource 3
  ApicId 0
  MCABank 6
  MciStat 0xee0000000100014a
  MciAddr 0xffee0280
  MciMisc 0x202d
  ErrorType 9
  TransactionType 2
  Participation 256
  RequestType 4
  MemorIO 256
  MemHierarchyLvl 2
  Timeout 256
  OperationType 256
  Channel 256
  Length 928

Event 41, Kernel-power
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

EventData

  BugcheckCode 0
  BugcheckParameter1 0x0
  BugcheckParameter2 0x0
  BugcheckParameter3 0x0
  BugcheckParameter4 0x0
  SleepInProgress false
  PowerButtonTimestamp 0

-------------------------------
men det er jo nok Whea logger der er mest vigtig da kernel-power kun kommer fordi den crasher på grund af den anden fejl.
Er lidt lost for hvad der kan være galt.

Bundkort - Gigabyte EX58-DS4

har opdateret stort set alle drivere jeg kan finde til mit bundkort
bortset fra Bios, kan ikke finde nogen måde og opdatere min bios, drivere inde fra deres hjemmeside, alle jeg finder melder fejl og siger jeg skal checke om jeg har 32 eller 64 bit, men synes ikke jeg kan vælge mellem 32 og 64 på deres hjemmeside.

Grafikkort - Radeon HD 6850
Helt ny grafikkort købt, da det gamle havde problemer med køling, og var alt for gammelt

CPU -Intel Core i7-960 3.2GHz
Ca, 3-4 måneder gammel.

Andet

Strømforsygning er på 650, så det burde være rigeligt

har brugt Burnintest til at teste alt hardware, men hovedsagelig CPU, efter 9 timer var der ingen fejl overhovedet. og alle temprature så nogenlunde ud, den højeste var CPU som efter 9 timer på 100% udnyttelse havde toppet på 82 grader.

Har ikke prøvet at formatere computeren,

Er åben for alle forslag.
På forhånd tak.
16. december 2011 - 16:07 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Miezip87 Novice
16. december 2011 - 17:37 #2
Ah ja det har jeg da glemt.  Windows 7 64bit
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 07:50 #3
start med test af dine ramklodser

så er det udelukket

kommer der røde tal er klodsen dårlig - kommer ret hurtigt

http://www.ultimatebootcd.com/

det er ikke helt sikkert burn in test kan finde den derfor denne vej

men på hirens ligger der også mange programmer

http://www.hiren.info/pages/bootcd

se under denne her f.eks

Device Driver Tools

3DP Chip 11.10 This tool will help you to find right drivers for your devices and download the latest device drivers with few simple clicks.

Device Doctor 2.0 Scans the hardware and checks to see if there are new driver updates available, also checks for the unidentified devices.

men der rigtig mange så du må nærlæse hvilket du skal bruge

m.v.h
Avatar billede Miezip87 Novice
17. december 2011 - 11:40 #4
vil da lige prøve og teste med hirens. men ang. alle de programmer til og finde drivere,  er jeg altid så træt af at der skal betales for at installere noget
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 11:59 #5
jeg har ikke prøvet alle programmer på hirens af gode grunde  - der er rigtig mange

dem jeg kender  på dem er alle gratis at bruge og det tror jeg de alle er

der er jo ingen formål med at lægge så mange sammen og så¨gøre nogen af dem til betalingsprogrammer
den form for magi ville hurtigt sprede sig - lad være og så videre

slimdriverw der kører ovenpå windows er et gratis driver program
det er faktisk et af de bedste
Avatar billede Miezip87 Novice
06. april 2016 - 11:09 #6
....
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2016 - 11:39 #7
????????????????