Avatar billede durany Nybegynder
19. december 2011 - 03:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Magento hos Surftown

Hej

Jeg overvejer at lave min webshop (Magento) hos Surftown.
Har hørt det er en absolut no go, men jeg har ikke nok forstand på det til at udelukke det.
Jeg bruger allerede surftown til mine andre sites, og det kunne være rart ikke at skulle oprette og betale for en ny webhost.

Hvad siger i eksperter?

(har søgt på artikler omkring emnet, og fundet nogen ret gamle artikler, derfor spørger jeg igen, da det kan være surftown har ændret deres servere så magento måske kan køre perfekt hos dem nu?)
Avatar billede durany Nybegynder
19. december 2011 - 04:23 #1
Nu har jeg navigeret lidt rundt på nettet, for at finde en løsning, dog uden held.

Kan det passe at man skal købe en VPS løsning hos surftown før man kan bruge magento hos surftown??
Avatar billede larste Nybegynder
19. december 2011 - 09:06 #2
Det kunne i hvert fald godt se ud til at Surftown's almindelige webhoteller ikke kan køre Magento. Grunden er versionen af PHP, Magento kræver > 5.0 af PHP, mens Surftown kører < 5.0.

Det er ikke nødvendigvis en vps du skal have, hvis webhotellet opfylder Magento's system krav (https://www.magentocommerce.com/system-requirements) så skulle der ikke være nogle problemer. Hvis du er ude i en vps, kan jeg klart anbefale en hollandsk udbyder ved navn Tilaa: http://www.tilaa.nl/
Avatar billede durany Nybegynder
19. december 2011 - 10:10 #3
Okay, er det en fordel at blive en VPS?
Jeg ved jeg kan google det og find 40 forskellige årsager til både det ene af det andet, men til ovenstående problem, kan det så anbefales?
Avatar billede larste Nybegynder
19. december 2011 - 10:20 #4
Det kræver noget server-viden, da du som udgangspunkt selv skal sætte den op samt vedligeholde den (ingen hjælp hvis web-serveren ikke virker, etc.). Hvis du ikke har det, så find et ordentligt webhotel.
Avatar billede durany Nybegynder
19. december 2011 - 10:38 #5
Går så udfra at surftown IKKE er et ordentligt webhotel?