Avatar billede dinky Nybegynder
21. december 2011 - 08:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

tilslutninger til tv

Hej håber der er nogen som kan hjælpe.
Vi har en samsung 3d tv plus et surondsound med dvd i samsung samt en lg 3d blueray hr550c hvordan skal man tilslutte enhederne for at få Fuld udnyttelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2011 - 09:44 #1
"surondsound med dvd i samsung" er det en boks, eller en dvd og surroundforstærker for sig selv?
Og er det en boks, hvilke indgange har denne?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2011 - 09:46 #2
Modelnummer på Samsung udstyret havde nok været en god ide.
Avatar billede dinky Nybegynder
21. december 2011 - 12:38 #3
ja selvfølgelig
det er en Ht- c7550v
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2011 - 12:59 #4
Har fundet nogle specifikationer her:
http://www.samsung.com/uk/consumer/tv-audio-video/home-entertainment/archive-home-entertainment-system/HT-C7550W/XEU-spec
Kan dit tv køre lyden hen til surround sound anlægget vil det være en fordel.
Har det et digitalt output til lyd?

Din Blueray afspiller ville jeg putte i en af de hdmi indgange der er i surround anlægget og koble surround anlægget til tv med hdmi udgangen til tv hdmi indgang.
Avatar billede dinky Nybegynder
21. december 2011 - 19:52 #5
Hvis jeg gør det tror jeg ikke at jeg kan bruge min 3d bluray, da jeg ikke tror min surrondsund kan modtage og sende 3d...
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2011 - 09:08 #6
Okay. Det havde jeg lige overset.
Så må den kobles direkte til pc.
Lyden fra den burde jo stadig kunne overføres fra tv's digitale udgang (hvis den har sådan en)
Avatar billede dinky Nybegynder
22. december 2011 - 11:19 #7
det jeg også søger er hvilke kabler jeg skal bruge til hvad for der er så mange forskellige måder at forbinde enhederne på.
skal jeg både bruge schart stik og hdmi ?
Avatar billede dinky Nybegynder
22. december 2011 - 12:03 #8
har lige talt med support til samsung man skal forbinde begge dele til fjernsynet og kun med 1.3 el. 1.4 hdmi kabler.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2011 - 12:33 #9
Ja hvis du vil have fuld udnyttelse af det er det digitale forbindelser du skal bruge. Scart som er en analog tilslutning vil give et dårligere resultat.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2012 - 19:00 #10
Lukketid?