Avatar billede hvordanerdetnulige Nybegynder
21. december 2011 - 17:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

slette patition/formattere c-drev

Hej alle, har et problem med at få mit c drev formatteret. Kører win xp, når jeg sætter den til at boote fra cd så jeg kan komme til at formatere partionen, så starter den bare windows op uden at spørge om jeg vil installere winxp eller ej. den starter bare windows op..... Nogen der ved hvordan jeg får det fixet??? Tak :D
21. december 2011 - 18:23 #1
Velkommen til E. ...

...når jeg sætter den til at boote fra cd... - har du checket/ændret i BIOS til CD/DVD som FirstBootDevice ?

Eller hvad mener du her ?
Avatar billede hvordanerdetnulige Nybegynder
21. december 2011 - 18:55 #2
Ja, den er sat til at boote fra cd, men får ingen mulighed for at geninstallere winxp den starter bare windows op....
21. december 2011 - 19:42 #3
... er det en original XP instalations CD ?
Kan den CD Boote på en anden PC ?

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede hvordanerdetnulige Nybegynder
21. december 2011 - 20:44 #4
Ok :D Nej det er ikke en original xpcd men har bootet fra den før hvor jeg kunne slette partitioner m.m. Grunden til formatteringen er at den er blevet MEGAsløv og crasher programmer m.m. Har installeret bullguard og ad-aware og også tune up utilities men intet hjælper (hvis det skulle være virus el lign).
Avatar billede nadiaali1001 Nybegynder
21. december 2011 - 21:57 #5
har du husket at trykke på f9,f10 eller f11 når du starter pc´en op ?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 22:41 #6
prøv lige og tjek at du Kan boote på cd'en på en anden pc, du behøver jo ikke formatere den pc du prøver på ;)
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 22:43 #7
lyder mest som om at cd'en ikke er bootable mere.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 19:48 #8
hvad med at lukke denne tråd
Avatar billede hvordanerdetnulige Nybegynder
21. februar 2012 - 08:39 #9
sry den lange reaktionstid men det endte med at den brændte af, så har måttet investere i en ny. pointene deler jeg imellem kasper og karise_larry :D
Avatar billede hvordanerdetnulige Nybegynder
21. februar 2012 - 08:47 #10
Kan ikke dele point ud....
Avatar billede hvordanerdetnulige Nybegynder
21. februar 2012 - 08:48 #11
kan heller ikke finde ud aF AT LUKKE TRÅDEN, HJÆLP
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2012 - 10:30 #12
Når du har uddelt point, er spørgsmålet lukket :D