Avatar billede jensb Nybegynder
23. december 2011 - 10:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel - tilføj Microsoft Word 12.0 Object Library

Jeg har for nogle år siden lavet et regneark i Excel som ved brug af VBA danner et Word dokument med data fra regnearket.

Excelfilen er oprindelig lavet i Excel 2003. Senere gik vi over til Excel 2010, og jeg gemte i den forbindelse excel filen som 2010 version med .xlsm endelsen. Det fungerede stadig fint.

Men nu har jeg fået nyt arbejde hvor i bruger Excel 2007, og nu får jeg en .dll fejl når man åbner filen.

I Tools/References kan jeg se at følgende automatisk bliver rettet fra 14.0 til 12.0 på computeren med Office 2007:
Microsoft Excel 12.0 Object Library
Microsoft Office 12.0 Obejct Library.

Men Microsft Word 14.0 Obejct Library ændres ikke til 12.0 og der står så MISSING ved denne.

På 2007 computeren kan jeg ikke blot fjerne hakket ved Word 14.0. Det vil ikke forsvinde. Jeg har derfor forsøgt at åbne filen på en computer med Office 2010, fjerne referencen til Word 14.0 og gemt filen som Excel 97-2003 format.

Derefter åbner jeg så filen på Office 2007 computeren, og forsøger så at tilføje Microsoft Word 12.0 Object Library, men får en fejlbesked når jeg forsøger at tilføje "Can't perform requested operation"

Er der nogen der har en idé om hvorfor jeg ikke kan tilføje objektet? Eller hvad jeg kan gøre for at løse problemet?
Avatar billede supertekst Ekspert
23. december 2011 - 13:18 #1
Du er velkommen til at sende filen m/VBA-koden. Er vant til at udvikle systemer til forskellige Office-versioner - så jeg vil gerne prøve.

@-adresse under min profil.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. december 2011 - 13:51 #2
PS: Anvender også 2007.
Avatar billede jensb Nybegynder
23. december 2011 - 15:15 #3
Tak for tilbuddet.

Jeg er nu kommet hjem fra arbejede og har testet filen på min egen computer hvor jeg også bruger Office 2007. Her kan jeg uden problemer tilføje Microsoft Word 12.0 Object Library.

Så er spørgsmålet så bare om den stadig virker når jeg kommer tilbage på arbejdet, hvis jeg tilføjer den nu hjemmefra og gemmer filen.

Men nu har jeg fri i julen, så det bliver først mellem jul og nytår at jeg får testet igen på arbejdet. Så jeg lader lige spørgsmålet stå åbent indtil jeg har været på arbejde igen.

Jeg spekulerer på om det er firmaet der har spærret for muligheden for at tilføje objekter. Jeg har haft fat i vores IT afdeling, og det mente de godt nok ikke at der skulle være. Ved du (eller andre) om det er muligt at spærre for dette?
Avatar billede supertekst Ekspert
23. december 2011 - 15:34 #4
Ok - det skulle ikke undre mig om der kunne være en spærring - men kun en formodning. Lad os se hvad der sker, når du kommer på job igen.

God jul så længe..
Avatar billede jensb Nybegynder
23. december 2011 - 15:42 #5
Tak og god jul til dig også.
Avatar billede jensb Nybegynder
06. februar 2012 - 14:02 #6
Den røg lidt i glemmebogen igen.

Men efter at jeg havde gemt i gammelt format på min egen computer, så kom filen til at virke på arbejdet.

Men smid et svar, så får du lidt point for din deltagelse.