Avatar billede djicep Nybegynder
27. december 2011 - 15:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Elgato EyeTV + Problemer med Kanaler

Hejsa Eksperter.

Jeg har fået mig en Elgato EyeTv hybrid i Julegave og vil have det sat til mit Mediacenter.  Det har jeg så gjort nu og sat det til via antenneKabel. Vi får tv igennem en fællesantenne her hvor jeg bor: http://www.grindsted-faellesantenne.dk/

Problemet er at den eneste måde jeg kan finde kanaler på er via analog (Synes Kvaliteten er MEGET ringe). Den kan slet ikke finde nogle kanaler hvis jeg vælger at den skal finde gratis kanaler og via DVB-C i i Terratec Homecinema.

Jeg vil lige hører om der er nogen af jer som har en løsning til dette eventuelt. Jeg er bare lost. Ved simpelthen ikke hvordan jeg får den til at finde kanaler.

På forhånd tak

//Lars
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 15:42 #1
Er du sikker på den har mpeg4 tuner?
Kan du oplyse lidt mere om modellen? (model nr)
Avatar billede djicep Nybegynder
27. december 2011 - 16:03 #2
Nej jeg er ikke sikker på noget som helst.

Men der står bare at den kan optage 720P og 1080i ?
Det eneste der står på pakken er Eyetv hybrid tv tuner stick.
For dvb-t, dvb-c, analog tv og FM radio.

http://www.proshop.dk/TV-radio-tuner-til-computer/Elgato-eyeTV-for-Hybrid-DVB-T-C-2193658.html
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 18:07 #3
Er det denne her?
http://shop.humac.dk/pi/Elgato_EyeTV_Hybrid_Stick_13775_.aspx
Dumt spørgsmål, men når du scannede så valgte du fuld scanning ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 18:14 #4
Hov i følge dit link har den mpeg 2 tuner, som jo lukkes nu her efter nytår??

Generelt
Enhedstype

DVB-T/DVB-C HDTV modtager / analog TV tuner / radio tuner / video input adapter
Pakningstype

Ekstern
Grænsefladetype

Hi-Speed USB
Bredde

3.2 cm
Dybde

8.2 cm
Højde

1.5 cm
Vægt

28 g
Video
Model

Ekstern
Grænsefladetype

S-videoindgang, komposit videoindgang , Hi-Speed USB
Video Modes

720p, 1080i
Analogvideoformat

SECAM, PAL
Analogvideosignal

S-Video, sammensat video
Digital videoformat

MPEG-2, H.264
Understøttelse af lydindgang

Standard
Egenskaber

Fjernstyring
Lydindgang
Type

Digital radiotuner / FM-tuner - integreret
Lydindgangsmodus

Stereo
Ekspansion / Konnektivitet
Interface

1 x Tv-antenne - indgang - IEC-forbindelse
1 x skærm/video - komposit videoindgang - RCA - på kabel
1 x skærm/video - S-videoindgang - 4-PIN mini-DIN - på kabel
Lyd - indgang - på kabel
1 x fjernstyring
Tilslutninger

1 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A
Diverse
Udstyr inkluderet

Tv-antenne, fjernstyring
Medfølgende ledninger

1 x USB-kabel - ekstern
1 x videokabel
Enheds egenskaber

Strøm fra USB
Kompatibel med Windows 7

Udstyr og software der er "Kompatibel med Windows 7" har Microsofts forsikring i at disse produkter har bestået kompatibilitets- og pålidelighedsprøver med 32-bit og 64-bit Windows 7.
Understøttede Windows 7 funktioner

Windows Media Center
Medfølgende programmer / Systemkrav
Med software

Elgato EyeTV 3
OS nødvendig

Microsoft Windows 7, Apple MacOS X 10.5.8 eller nyere
Detaljer om systemskrav

- 2 GHz - RAM 1 GB
Avatar billede djicep Nybegynder
27. december 2011 - 19:05 #5
ih altså :-/ så ka den her jo faktisk ikke bruges?

men nu har jeg en Yousee boks og der er jo scart udgang? og ka se at man via scart vist også ka få signal til eyetv? så det ka være man ka bruge yousee boxen som mpeg4 tuner?

eller har jeg misforstået det?

jeg har mest fået eyetv for at ku optage programmer?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 19:38 #6
Hvis du kan koble det sammen så du kan se det denne vej skulle du kunne optage ja. Du skal dog være klar over det ikke bliver i digital kvalitet når du kører over scart.
Avatar billede djicep Nybegynder
27. december 2011 - 20:18 #7
ja det er jo så bare træls :-/
Avatar billede djicep Nybegynder
27. december 2011 - 21:15 #8
Hej igen.

Prøv lige at se her: http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=12523434783456431

Der står der noget om at den skulle kunne kører med Mpeg4??
Eller er det mig der har misforstået noget ??
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2011 - 00:01 #9
Hmm Jeg har godt nok hørt på et tidspunkt at der var nogle fladskærme hvor tuneren som var en mpeg2, kunne modificeres så den kunne modtage og vise mpeg4 kanaler.

Er der flere ting der skal installeres som du har glemt at installere før du søgte kanaler?
Har du installeret al softwaren?
Et must for at den kan modtage mpeg4 må være at hardwaren kan håndtere det. Du kan ikke alene klare det med software.
Avatar billede djicep Nybegynder
28. december 2011 - 09:55 #10
Jeg har selvfølgelig installeret driveren (Da jeg kører Windows) og så har jeg installeret og opdateret Terratec Homecinema. Men jeg tror bare jeg ser om jeg ikke kan komme af med den igen. For kan se at Grindsted fællesantenne "kun" understøtter mpeg4. :/ Igår prøvede jeg ALT for at få den til at finde kanaler. Den eneste måde den fandt dem var igennem Analog, men billedet var meget sløret. og så er det jo ikke fedt.

Ved du om man måske kan få en som understøtter mpeg4 til ens computer ? Så man kan optage og sådan ?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2011 - 11:32 #11
Kender ikke selv noget til dette produkt:
http://www.dataworld.dk/product_card.php?prod_nr=00356
Men har hørt at Hauppauge skulle være kendt for kvalitet.
Som der står i beskrivelsen skal denne kunne håndtere mpeg4, og der er også omtalt software. Så mon ikke der er en cd med i kassen.

PS Jeg fik for et halvt års tid siden en usb tuner som gave for at prøve et blad, og på den kunne jeg se DR HD på som sender i mpeg4. Formoder ikke de forærer en tuner til 500 kr væk for et prøveabonnement. Det var et no name produkt. Og der findes sikkert flere af dem der kan mpeg4.
Avatar billede djicep Nybegynder
04. marts 2012 - 00:19 #12
Lukker :)