Avatar billede nezirovski Nybegynder
29. december 2011 - 13:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CMS systemM (php)

Hej.
Er det nogen der har en CMS system gratis?
Kan man finde noget på google.
Det skal vare php.

?
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2011 - 13:47 #1
wordpress, joomla, typo3 og drupal er nok blandt de mest brugte PHP-systemer.
Avatar billede nezirovski Nybegynder
29. december 2011 - 14:01 #2
tak..
men kan man bruge det til alt. eller har den nogen Copyrights ?
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2011 - 14:15 #3
Jeg mener at de alle er open source - dvs der er ret vide muligheder for at ændre, bygge oven på videregive dem. Jeg har aldrig selv nærstuderet betingelserne for de enkelte systemer men dem kan du finde på de enkeltes hjemmesider.
Avatar billede nezirovski Nybegynder
29. december 2011 - 14:17 #4
tak.. og dit svar er accepteret :)
29. december 2011 - 14:47 #5
Jeg har personlig erfaring med Joomla (og lidt med Drupal) som er open source som man kan anvende frit.  Med Joomlas og Drupals standard funktioner kan komme langt, og der findes et hav af 'extensions' som brugere har skrevet og stilet gratis til rådighed.  Yderligere findes der et antal bruger skrevne extensions som man skal betale for, hvilket viser, at man også må bruge de gratis Joomla-Drupal systemer til at bygge produkter som man så sælger.
Avatar billede lilleweb Nybegynder
02. januar 2012 - 18:46 #6
Jeg vil varmt anbefale Drupal .... men faktisk også MODx - http://modx.com/