Avatar billede fcs Novice
30. december 2011 - 16:27 Der er 1 løsning

Flere lydspor på film til Apple TV 2

Hejsa.

Har netop fået et Apple TV 2 og har sat det op. Det kører fint. Nu vil jeg i gang med at rippe mine DVD film og ligge dem i iTunes så jeg skal se dem via Apple TV. Her kommer problemet:

Jeg har rippet tegnefilmen "Biler" med Handbrake og brugt deres AppleTV 2 preset. Jeg har bedt den om at rippe med 2 lydspor: Engelsk og Dansk, samt med både engelske og danske tekster. Afspiller jeg den rippede film med VLC player fungerer det fint og jeg kan skifte mellem alle sprog. Når jeg importerer den til iTunes og afspiller den derinde eller via Apple TV, så kan jeg ikke vælge sprog, hverken på lyd eller undertekster - den afspiller bare med engelsk lyd og ingen undertekster. Jeg kan ikke ændre det og hvis jeg vælge et andet sprog til lyd eller undertekster under "Indstillinger" på mit Apple TV, så ændrer det heller ikke noget. Hvordan løser jeg dette?

Mit andet problem er, jeg jeg ikke umiddelbart synes at billedkvaliteten er så god på filmen. Hvilke settings skal jeg bruge for at få ordentlig DVD kvalitet på billedet?

På forhånd tak.

Peter
Avatar billede fcs Novice
03. januar 2012 - 22:25 #1
Ingen svar? Så lukker jeg igen...