Avatar billede kcdk Juniormester
02. januar 2012 - 09:40 Der er 11 kommentarer

Opret labels via Word

Hejsa

Jeg har en sql db hvor jeg har nogle adresser i og den har jeg styr på. Men jeg har brug for at jeg kan fylde alle 24 labels på mit printark med forskellige labels trukket fra sql. Jeg har styr på at få en adresse frem, men mangler at den også trækker de næste og sætter dem ved siden af. Lige pt. er der kun en adresse pr. ark.

Hvordan gør jeg det?
02. januar 2012 - 09:45 #1
Word version?
Avatar billede kcdk Juniormester
02. januar 2012 - 09:46 #2
How. Sorry. 2007
02. januar 2012 - 10:10 #3
Har du lavet flettedokumentet manuelt?
Hvis JA mangler du at indsætte flettekoden {Næste post} først på hver label fra nr 2 og frem.
Avatar billede kcdk Juniormester
02. januar 2012 - 10:23 #4
Jeg bruger brevfletning og så vælger jeg labels og størrelsen. SÅ koder ikke noget selv.
02. januar 2012 - 10:33 #5
OK, så lyder det som om du vælger forkert, når du starter brevfletningen.

Er ikke helt sikker på hvad det hedder i 2007, da jeg her kun råder over Word 2003 og 2010.

Men når du starter brevfletningen skal du ikke vælge Breve, men Etiketter.
Herefter vælger du etiketformat m.v.
Starter du på denne måde indsættes ovennævnte flettekode automatisk.
Avatar billede kcdk Juniormester
02. januar 2012 - 10:38 #6
Hejsa.

Det er også ettiketter. Vælger Forsendelse> Brevfletning > Etiketter.

Der er også en der bare hedder Etiketter under forsendelser, men dee kan jeg vist ikke trække fra SQL.
02. januar 2012 - 10:45 #7
Du kan løse problemet ved at indsætte flettekoden {Næste post} først på hver label fra nr 2 og frem.

Jeg kan ikke lige sige hvad der er gået galt, da jeg som sagt ikke p.t. har adgang til en Word 2007.
Avatar billede kcdk Juniormester
02. januar 2012 - 11:40 #8
Tak, det løste første del med at få den til at springe videre til næste post, men hvordan får jeg den til at gøre det automatisk til der ikke er flere poster. Jeg har ca. 400 adresser.
02. januar 2012 - 11:59 #9
Ved at indsætte dem i hoveddokumentet før du brevfletter.
Avatar billede kcdk Juniormester
02. januar 2012 - 13:29 #10
Takker. Det virkede. Smid lige svaret.
05. januar 2012 - 12:24 #11
OK!