Avatar billede kjeldaage Novice
03. januar 2012 - 20:38 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kopiering til USB HD

Jeg kan kun kopiere film etc., der fylder op til ca. 1 time og 30 minutter fra min harddiskoptager til en Western Digital USB harddisk. Fylder filmen / optagelsen mere end dette, får jeg fra USB harddisken besked om, at der ikke på den er tilstrækkelig plads - uanset hvor meget plads der i virkeligheden er på den. Den er - og skal være- formatteret med FAT32.(Denne formattering kan i øvrigt kun gøres på en PC med Windows XP eller derUNDER - jeg kan ikke formattere den med FAT 32 på en Windows 7 PC). Hvordan kopierer jeg optagelser, der fylder mere 1½ time fra harddiskoptager til WD 500GB USB HD ?  (Western Digital kan ikke angive en metode)
Avatar billede buttwipe Juniormester
03. januar 2012 - 20:51 #1
Det kan du kun ved at sætte optagekvaliteten ned.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2012 - 20:52 #2
du skal enten splitte filer op i enheder på under 2mb - eller skifte filsystem. Nu har du valgt fat32 - så du vil samtidig dele filer op, og samle dem på en anden (ntfs) disk før du ser film.
Jeg synes at det umiddelbart ser ud til at være en dum beslutning.
Avatar billede buttwipe Juniormester
03. januar 2012 - 20:52 #3
Hvilken optager drejer det sig om?
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2012 - 20:54 #4
FAT32 vil kun acceptere en filstørrelse på max ca. 4GB. I linket herunder finder du nogle forslag til en løsning:

http://forum.videohelp.com/threads/293774-How-to-put-files-bigger-then-4gb-on-FAT32-hdd

Løsningen kunne også være at optage film på harddiskoptageren i en lavere kvalitet, så de ikke kommer over de 4 GB.
Avatar billede buttwipe Juniormester
03. januar 2012 - 20:55 #5
@ claes57

Det lader til at optageren ikke kan gemme på andet end en FAT formatteret disk.
Avatar billede kjeldaage Novice
03. januar 2012 - 21:01 #6
Filerne kan ikke deles op på min LG 3D Blu-ray player med built-in HDD & HD tuner. Formatteringen med FAT 32 på WD 500GB HD er ikke et valg, jeg har foretaget, men en nødvendighed for at den kan virke...
Avatar billede kjeldaage Novice
03. januar 2012 - 21:02 #7
Korrekt. Det kunne den Samsung optager, jeg havde før ikke og det kan min nuværende LG 3D Blu-ray player med built-in HDD & HD tuner heller ikke...
Avatar billede kjeldaage Novice
03. januar 2012 - 21:07 #8
Har tidligere prøvet med en Samsung - det kunne ikke ladesig gøre. Nu prøver jeg med min nye LG 3D Blu-ray player med built-in HDD & HD tuner, det kan heller ikke lade sig gøre...
03. januar 2012 - 21:15 #9
Pssssst: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede kjeldaage Novice
03. januar 2012 - 21:37 #10
OK, så er det vel her, jeg skal svare på de spørgsmål, svarere stiller (?)...
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2012 - 21:53 #11
@kjeldaage.

Hvis du f.eks. starter hvert af dine indlæg med en overskrift som denne:

#5.

... og derefter laver teksten som en kommentar til indlæg #5, er det lettere for os at finde rundt i dine kommentarer :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 22:15 #12
Du kan formatere din disk til FAT32 med Gparted -der findes utallige løsninger hvor du kan konvertere dine optagelser til et andet filformat som fylder mindre
Avatar billede kjeldaage Novice
04. januar 2012 - 00:08 #13
#12
OK, jeg kan altså formattere modtager HD'en (WD 500GB 2½" USB HD)med Gparted. Fint nok. Men hvordan får jeg optagelser, der er på MERE end ca. 1½ time / 4GB FRA LG harddiskoptageren ?  For at konvertere til andre filformater, der fylder mindre, skal jeg jo have dem kopieret FRA LG harddiskoptageren. Denne kan jo kun "se" FAT32 formatterede harddiske og disse vil jo netop ikke "modtage" mere en de ca. 4 GB. Det er det, der er problemet !
04. januar 2012 - 06:41 #14
... dvs INTERNT i LG'en er "Harddisken" tilsyneladende formateret så den kan indeholde filer >4Gb ...
Avatar billede kjeldaage Novice
04. januar 2012 - 11:19 #15
#14
Ja, HD'en i LG'en kan indeholde filer >4GB. Både min "gamle" Samsung og min "gamle" LG HD-optager ville ikke kopiere over til en NTFS-formatteret USB-HD. Nu har jeg imidlertid fået at vide, at den nye LG HD optager (med 500 GB HD), jeg lige har fået skulle kunne "se" en NTFS-formateret USB-HD. Dette vil jeg nu prøve, før jeg prøver andet.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 11:27 #16
Hvilket filsystem er der på din LG optager ??
Avatar billede kjeldaage Novice
04. januar 2012 - 21:12 #17
"16
LG'eren har faktisk NTFS. Jeg ha nu "renset" WD 500GB USB- HD'en og omformatteret den til NTFS også og nu kan jeg kopiere mere end de 4GB over. (Den "gamle" LG'er, jeg havde for nogle dage siden ville ikke lade mig gøre dette, men den havde også andre fejl og er returneret). Tak for hjælpen-.
Avatar billede kjeldaage Novice
04. januar 2012 - 21:24 #18
#17 - hvordan afslutter jeg sagen her ?
04. januar 2012 - 23:42 #19