Avatar billede HenrikNOR Praktikant
05. januar 2012 - 00:00 Der er 3 kommentarer

Automatisk afsendelse af flere filer fra webside ved afkrydsning af tjekbokse

Hej Eksperten,

Min udfordring er flg:
Jeg sender hver dag en række filer til kunder, og det er altid de samme filer vi taler om her. Jeg er dog nødt til at udpege dem på min PC 1 ad gangen, som ofte tager det lang tid.

Jeg kunne tænke mig en webside hvor jeg havde listet alle mine filer, og hvor der udfor hver fil var en tjekboks. Tanken var så at de filer, hvor man satte makering ved, automatisk blev vedlagt en formmail som så blev sendt til modtageren - det ville lette min dag betydeligt.

Om det er skrevet i PHP eller HTML eller anden webkode er underordnet sålænge det virker.

Lad mig høre fra jer derude.

mvh
Henrik
Avatar billede supertekst Ekspert
05. januar 2012 - 00:06 #1
Hvis det er de samme filer - samme kunder - og du f.eks. anvender Microsoft Office - så kunne det udføres automatisk i VBA.
Avatar billede HenrikNOR Praktikant
05. januar 2012 - 00:21 #2
Hej Supertekst,

Tak for dit hurtige svar, men jeg er nødt til at have det lavet i en nem og overskuelig webside, så andre kan gøre det for mig fra tid til anden. Jeg bruger ikke MS Office og kender ikke VBA (er der visual basic?)

mvh
Henrik
Avatar billede supertekst Ekspert
05. januar 2012 - 09:24 #3
Hej Henrik

ok - VBA (Visual Basic for Applications) er den særlige version der anvendes i Officepakkens forskellige applikationer.